tisdag 16 november 2010

Nutrilett meal - dagens middag

Att leva på Nutrilett måltidsersättningar är ungefär som att leva på luft och kärlek. När man inte är kär... Det är otroligt enformigt, alldeles för sött och lite märkligt i konsistensen. Dessutom blir man inte direkt mätt. Men sanningen är att det mättar i längden. Jobb i kombination med träning och sångövning gjorde att jag inte hann laga mat idag. Kunde förstås köpt nåt på vägen, men tänkte jag skulle testa en Nutrilett meal bar som ordentlig måltidsersättning för en gångs skull.

Det är fortfarande ett mellanmål för mig, och fy vad tråkigt att byta ut saftigt kött, krispiga sallader och gräddiga såser mot torr och lite seg "låtsasmat" täckt i ett tunnt lager choklad, men en gång ibland är det ett enkelt alternativ. Måste dock tillägga att jag var tvungen att äta lite rester av bulgur och rostbiff när jag kom hem sent ikväll för att slippa lägga mig med kurrande mage.


Inga kommentarer: