söndag 19 december 2010

Odd Molly pre-spring 2011 - i provrummet

Pre-spring kläderna från Odd Molly börjar anlända - och försvinner snabbt ut. Velourplaggen är tydlligen väldigt populära men är inte helt min stil. Däremot är mycket annat fint, och ser bättre ut i verkligheten än på bilderna. Tyvärr var det redan utplockat i de små storlekarna och passformen på kläderna stämmer inte alltid med min kroppsform den här gången.

Vackraste plaggen tycker jag är timeless-serien "In Odd vi trust" - en serie plagg från en äldre kollektion, men de är STORA och ganska juliga i färgerna. Finns dock i vitt och rosa som passar fint under vår och sommar.


Timeless #236, långärmad tunika, fanns bara i storlek 2. Den är väldigt, väldigt kort (lite längre bak) men annars normal passform. En 1:a hade nog varit bra till mig, men den är som sagt väldigt kort och ganska vid. Kan dock dras åt bra med knytbanden i midjan/under byst.



Timeless #242 W/O belt klänning / tunika är stor och framförallt vid. Här provar jag en 1:a och den är för stor. En 0:a hade varit lagom.




Timeless #248 tank / linne med söta fransar är också stort, annars fin i passform, längd och vidd. Fanns bara som 1:a, men igen hade en 0:a varit lagom.

Fanns få av de övriga bomulls poplin plaggen i små storlekar, men fick provat Blueskies tank och Euphorbia tunic.


Blueskies tank var normal i storleken; här en 1:a. Men knappast värt 1600 kr när du måste kombinera med en kofta. Vackra detaljer och spetsar.


Euphorbia tunic var också ganska vid upptill och hade väl tilltagen urringning - passade inte alls mig. En 0:a hade blivit för smal i ärmarna så här förstår jag inte hur man har tänkt...

Till sist, provade ett par velourplagg också - men som jag trodde trivs jag inte i det. Det blir hemmamys för mig och helt onödigt att köpa så "fina" och dyra kläder till hemmabruk.




Både Ka-Ching pocket dress och Ka-Ching wrap är normala i storleken och har fin passform, provar här 1:or på båda.

En besvikelse att jag gick tomhänt hem :-( MEN, har beställt söta Sweet-brier blouse från USA :-) Den är betydligt finare i verkligheten och söt hela vintern och våren till ett par jeans. Storlek 1 sitter perfekt!


6 kommentarer:

Gumsan sa...

Hej!
Såg någonstans att du har handlat från en shop-online "Huset". Hur fungerar det? Vad kostar det med frakten? Jag är sugen på 2 st OM-plagg med värde 1000:-.
Har det fungerat bra?
// Mvh Nybörjare på shop online

Gamla mamman sa...

Hej Gumsan!
Huset har välfungerande service, men frakten är dyr. Det räknas ut automatiskt när du väljer plagg så du får bara se vad det blir (kan avbryta om det blir för dyrt).

Tror du kan spåra paketet, så det är bra. Tar någon vecka att få hem det från USA. Det kan fastna i tullen och då får du betala moms i tillägg, men sånt kan man ju inte förutse. Du kan ev fråga dem hur de märker ditt paket etc.

Lycka till!

Gumsan sa...

Tack för informationen! // Mvh Gumsan

Anonym sa...

Keep functioning ,fantastic job!

Feel free to visit my web-site -

Anonym sa...

Howdy would you mind sharing which blog platform you're using? I'm going to start my
own blog in the near future but I'm having a tough time deciding between BlogEngine/Wordpress/B2evolution and Drupal. The reason I ask is because your design seems different then most blogs and I'm looking for something completely unique.
P.S Sorry for being off-topic but I had to ask!


Here is my page

Anonym sa...

My spouse and I stumbled over here different
website and thought I might check things out. I like what I see so i am just following you.
Look forward to checking out your web page again.

Also visit my site;