söndag 10 februari 2013

Odd Molly SS2 - den stora provningen

Oj oj oj, jag gick visst lite amok här... Till mitt försvar kan jag säga att SS3 inte lockar speciellt (fel färger) och att inte allt ska stanna i tigerhemmet. Nu är jag förlåten och allt är glömt va? ;-)

Då kör vi. Alla plagg är 0:or och kunde inte haft större i någonting. Vissa saker är t o m lite stora, så här har Odd Molly tydligen gjort storlekarna lite rymligare. Konstigt tycker jag; en 0:a borde ju alltid vara en 34:a; och ska det fortsätta kan vi småttisar snart inte ha OM längre :-(





Asskicker dress är absolut sommarens sötaste lilla jeansklänning. Väldigt bra passform och lagom längd och vidd. Tror den passar de flesta kroppstyper tack vare smocken. Lite mörkare i verkligheten än på bilderna.





Canna cardigan. Tycker den känns helt lik förra årets Canna. Lite svårt med de oranga / koralliga färgerna på bild, men det är en glad och vacker färgställning, lite mer intensiv än produktbilden. Fin till vita och grå jeans.






Firestarter remix dress i Blue och Multi (rosa). Perfekt liten sommarklänning! Eller till våren med tights eller t o m ett par smala jeans till. Lite mer vidd i ärmarna än Remix blusarna, annars väldigt lik i formen. Lagom längd. Produktbilderna är väldigt lika verkligheten.




Light cotton embroidered dress; en längre version av den klassiska blusen. Söt och somrig. Tror den är finast som den är, så här får man nog vänta till de riktigt varma dagarna. Svårt med färgen på fotona igen, men den är verkligen korall, inte så orange som den ser ut här.






Miss word dress är verkligen jättesöt,  men den är jättelång! Dock enkel att lägga upp för de som kan sy, och det kommer de flesta behöva göra. Mig räcker den ner till mitten av vaderna och det är verkligen ingen smickrande längd. Borde inte skiljt så mycket mellan fram och bak. Annars faller den snyggt och är skön på. Lite ledigare i formen än produktbilderna. Den är också skuren lite annorlunda i halsringningen.







Pop me cardigan - bästaste lilla koftan i vår! Perfekt till jeans i alla former. Var bara obs på att snörningen sitter högt. Annars mjuk, följsam och smickrande i form.






Wiggles chinos är supermjuka och sköna. De har lite sliten tvätt framtill, ungefär som jeans, som inte syns på produktbilden. Svårt med färgen igen, men produktbilden är nog den mest riktiga, de är inte så orange som de ser ut på mina bilder.





The buzz short dress är VERKLIGEN ingen klänning - det är en tunika / blus! Den räcker mig knappt under rumpan, så här är produktbilderna väldigt fel. Den är dock jättesöt så den får stanna kvar ändå. Färgen porcelain är mörkare i verkligheten, mer som grundfärgen i höstens cannor i ull! Jättemjuk och himla fin passform.

16 kommentarer:

Fröken Abbe sa...

Kul att se! Byxorna var jättefina på dig! Men jag hade fått för mig att de skulle vara lite lösare i modellen.
Kram

Fiona sa...

Oj, så mycket snyggt du har shoppat:) Så synd att Miss world dress är så lång. Inget jag hade börjat kapa i. Och visst har storlekarna blivit större igen.
Kram

Titti08 sa...

Åh så mycket fint.....
Jag har inte köpt något från SS2...(ännu......)
Har visst snöat in mig på heminredning för tillfället !!
kram Titti

Anonym sa...

Tycker allt påminner om gamla kollektioner. Trist :-(

Angelin sa...

Oi så masse fint!! Du var kjempe fin i alt. Det må jo bli utrolig vanskelig å sende noe tilbake.. ;)
klem og ha en riktig god dag!

barbro sa...

Så mye fint du har fått. Jeg har også en stor pakke jeg venter på med mange av de samme tingene. Men ser at den er stoppet i tollen :-( så da går det jo ett par dager ekstra , vil jo ha de NÅ ! Hvordan er buksen i str synes du ? Synd at OM endrer på str, nå som man endelig har funnet ut hva man skal ha. Er jo helt umulig å få prøvd noe i Oslo , vet ikke om noen som selger det lenger, vet du ?
Klem Barbro

VivanDivanGoesFashion sa...

Tack för härlig provning. Jag har också upplevt att storlekarna blivit större. Förut hade jag övervägande 1or men numer nästan bara 0or i nyare plagg. Buzz dress låg högst upp på min önskelista för jag tyckte den verkade så perfekt som klänning till våren med bara ben och boots. Men det går ju inte när den är sådär kort. Superfin är den men sjutton att den inte var längre :)

Kram
/Vivvi

Flippis sa...

Jättefin provning, tackar man för. Jag är också besviken på att Buzzen inte var längre, skumt... Klem och fin kväll

Gamla mamman sa...

Trodde jag med, men det kanske bara är mina plufsiga vader och rejäla lår som gör det? Men de är i alla fall mjuka och väldigt sköna!
Kram kram

Gamla mamman sa...

Ja, miss worden kunde varit kortare. Men säkert jättesnygg på långbenta damer å andra sidan!

Kram

Gamla mamman sa...

Heminredning är ju inte fy skam det heller :-)
Kram!

Gamla mamman sa...

Mycket är ju precis samma modeller. Bra tycker jag, för jag har inte så mycket av äldre saker :-)

Gamla mamman sa...

He he, jo, det har du nog rätt i... Kanske allt måste stanna ;-)
Kram!

Gamla mamman sa...

Asch, hoppas den kommer loss snabbt! Otroligt dumt med storlekarna (fast jag får ändå satsa på det minsta och hoppas det inte är för stort), och så synd det mer eller mindre har försvunnit i Oslo :-( Finns lite kvar på Med og uten på Løkka, en av butikerna på Lambertseter senter, en av butikerna på Storo storsenter och Gizmolinas på Majorstua. Sen tror jag Mikko (Glassmagasinet) och Kiman woman (Paleet) fortfarande har.

Byxorna är normala i storlek tycker jag. De är relativt stumma, men ändå mjuka i tyget. Aningen vidare i midjan än t ex Dabaser.

Lycka till!
Kram

Gamla mamman sa...

Håller med, så himla synd! Fast nu blev jag väldigt förtjust i den ändå. Men de borde absolut ta nya produktbilder; det där är verkligen ingen klänning. Trist med storlekarna också, t o m 0 börjar bli lite stort :-(

Kram!

Gamla mamman sa...

Skumt är ett bra ord, det måste ha blivit väldigt fel nånstans. Fast den är fin ändå. Som top. Annars blir man väääldigt vågad ;-)
Kram!