tisdag 9 augusti 2011

Odd Molly Fall / Winter 2011 - första provningen!

Darling Johnny's, darling Stephanie, first package from Fall / Winter arrived from Canada today!! Och jag är jättenöjd :-) Med på provningen är också Lovely knit i beige från Odd Molly Classics och DeepFling som jag hämtade ut igår. Måste bara göra lite reklam för Johnny's igen - helt suveränt för alla 1:or; fantastisk service, brett sortiment och väldigt bra priser. Har man en gång handlat får man möjlighet att förhandsbeställa via mail, vilket jag gjort nu, men de kommer snart att lägga ut höstens plagg på hemsidan så att alla kan shoppa!

Annars har jag varit jätteduktig och fixat här hemma idag. Och så provat då förstås. Så mycket mer hanns inte med. God natt allihopa!

Om ni vill se mer fall-provning finns det koftor här, och klänningar här. Och så lite diverse gråa skönheter här, bl a Contrast dot plagg, jackor och silke. Klicka här om du vill se Canna, Artwork silk, Home stretch skirt & Suiteheart dress.
Merino Cardigan Powder. Ljuvlig liten skapelse i tunnaste ullen - den här blir perfekt genom hela hösten och vintern! Lik Mesh short & Lantana cardigans i modellen. Sample från Johnny's boutique och alltså en storlek 1. Den känns normal till något liten i storlek, men kunde nog haft en 0:a också. Man bör främst välja utifrån längden man önskar.

Augar top i Dark pink, också sample och storlek 1. Den är jättesöt och perfekt till oss småbystade. Den är inte så genomskinlig som befarat så den kan man ha utan något under. Dark pink blir min hösts färgklick och signalfärg känner jag. Jätteskön i materialet och bra passform. Söta små ärmar.

Så är det Deepfling-klicket från igår. Inga fler ord behövs väl - det här är ju höstens kofta nr 1. Färgställningen är supersnygg och den fina "tatueringen" på ärmen är tillbaka. Provar den till grå byxor från Mos mosh med lite roliga detaljer (som var ett av få shoppingobjekt i Sverige). Jättesköna och tuffa byxor för er som är på jakt!

Checkin ls dress i Winter white - som bara är ett nytt namn på chalk - är en bomullsklänning ganska lik tidigare rutiga bomullsplagg. Sample så storlek 1, vilken jag tycker är normal men aningen trång i ärmarna. Tycker den blir lite lång till mig, annars sitter den väldigt bra. Kanske jag ber någon om hjälp med att lägga upp den ;-) Eller till på köpet testar själv! Knytbandet i midjan kan man knyta lite som man vill och knytbandet i halsen kan man dra åt för att höja den lite och för att minska vidden över axlar.

Kunde inte heller motstå höstens A-one silk serie. Mid indigo är mildare i färgen än på produktbilderna, vackert djupblå. Snygg till jeans och kofta (som jag inte har någon riktigt passande. Än...) Storlek 1 - sample - och de är precis som de brukar, dvs normala med bra stretch i resåren i midja och rygg.

10 kommentarer:

NAIMIEZ sa...

Underbara! vart hittade du A-silken? Kram!

Hilde sa...

Snyggingar alla ihop! Jag är så glad för Stefanie och hennes sample. Mina kom förra måndagen. Nu väntas det på leverans av fall från DF här med.
Kram

Jeanette sa...

Snyggt alltihop!
Kram

Anne sa...

Bra shoppat! jag älskar den första koftan :) Och så är du för söt - "älva" :)
Kram

Helena sa...

Så mycket fint! Och du var snygg i allt!
Kul att få se lite provningsbilder...
Kram Helena

VivanDivanGoesFashion sa...

Vad mycket fint! Nu längtar man ju nästan till hösten. Dark pink är tydligen ett måste i höst enligt dem som vet :-)

En fråga bara: På Johnny´s kunde jag inte hitta något från fall, bara ett par äldre från sommar och vår. Är det något specialerbjudande du fått?

Kram
/Vivvi

Anonym sa...

Hej, vad roligt att se lite kläder "i verkligheten". Håller med Vivvi, hittar inte heller senaste kollektionsproverna hos Johnny´s.... Ha det gott! /Christine

Gamla mamman sa...

Naimiez - på Johnny's boutique, där alla som har handlat nån gång tidigare får möjlighet att förhandsbeställa på mail. Men de dyker säkert upp lite varstans senare i höst!

Hilde - tänkte att du nog hade norpat powder-koftan, men som tur var hade du inte det ;-) Vad blev din skörd?

Jeanette - lite av en chansning att köpa så där utan att ha sett det, men det blev ju bra den här gången :-)

Helena - tack! Kul om det kan hjälpa någon annan att hitta favoriterna

Vivvi - om du säger att pink är höstens färg så tror jag på det, du är ju en riktig modeguru! Kul :-) Har lagt till i inlägget att om man handlat på Johnny's får man förhandsboka, räknar med att det gäller alla! Men det läggs nog snart ut på sidan också.

Christine - kul att få visa lite bilder :-) Se svar ovan till Vivvi ang Johnny's

Kram alla!

Lingonberrie sa...

Yay vad mycket snyggt att titta på. Särskilt merino cardigan och a one silks....mums!

Tack för titten!

kramar

Gamla mamman sa...

Det blir en tuff höst för plånboken... Måste nog revidera DF beställningen!

Kram kram Lingonet