lördag 27 augusti 2011

Odd Molly i provrummet - Fall 2011 gråa skönheter

Motivationen tillbaka; här kommer en helgrå provning av Contrast dot, Overcast, All-over tee, Little wonders, Poplin lace, Downside up och Dolce (för er som är lika superstrukturerade och noggranna med namnen) eller lite diverse tunikor, klänningar, jackor, toppar, kjolar och t-shirts för er andra, normala. Här kan du hitta fler höst / vinter provningar.



Vacker, vacker, vacker - Contrast dot sleeve dress! En 0:a, som sitter väldigt bra, dock aningen trång över axlar och överarmar, men en 1:a hade blivit för urringad för lång och fel under byst. Vackra spetsdetaljer och tyget med prickarna är bomulls/silkesblandning som faller snyggt. Den är lång i modellen men enkel att lägga upp lite om man vill - en helt vanlig fåll. Knytband bak, dragkedja i sidan.




Så över till tunikan i samma serie. Jag brukar inte trivas i tunikor, men den här var jättefin! Också en 0:a som sitter som klippt och skuren. Samma vackra spetsar som på klänningen. Tycker man kan ha den både till byxor och kjol/underklänning.



Så en verkligt udda molly - All-over tee. Här fick jag ta en 1:a, då 0:an blev för smal över axlarna. Mjuk och skön men verkar vara av bra kvalitet som inte drar sig i sömmarna. Rå kant som rullar sig lite, men det ska väl vara så?



Så en klassiker - Poplin lace trim tunic. Här har jag en 0:a och jag kunde inte haft större. Söt och klädsam modell, men aningen ankrumpa på mig. Poplintyg som nog rynkar sig bara genom att smygtitta på den! Snygga tatueringen på ärmen.



En riktigt varm och mysig jacka - den utan päls - som jag tror heter Downside up. Som vanligt på ytterkläderna måste jag ha en 1:a, annars blir den både för smal och för kort i ärmarna. Jättesnygg i både färg och modell och luvan har extra "snöskydd" så man slipper snöflingor i ansiktet.




Silkesnyheten Little wonders blouse är också en söt liten skapelse med spetsar i powder. Matchar perfekt till Dolce skirt, som jag upplever som lite längre än tidigare? Provar 1:or som sitter som de ska och som jag brukar ha på silkesplagg.



Till sist ännu en jacka - höstvarianten av vårens Twiddle hood. På produktbilderna är den i bomull men den här är i samma material som tidigare Nylan parker coat och Downsiden ovan, dvs lite glansigt syntettyg. Finns då tydligen både och? Också en 1:a, som är precis lagom.



5 kommentarer:

Anne sa...

Härlig provning som vanligt! och du har helt rätt i att poplin lace tunic skrynklar som f...n :)) Jag har ju den vita som jag glömt att använda i sommar hmmm - får nog låta den komma ut nu. Och jag hävdar fortfarande att du är snygg i den blå!
Kram

Lingonberrie sa...

Läcker provning! Jag tycker den där contrast dot klänningen ser väldigt spännande ut. Antagligen för lång på korta lilla jag men så snygg. Wrappen är jag sugen på i den röda färgen. Jahaaaa. Många snygga plagg helt enkelt.

Kramar och ha en go söndag!
L

Gamla mamman sa...

Rosen - hatar skrynkelkläder eftersom jag är så himla lat, måste nog skaffa en Tobi först :-)

Lingon - den ÄR väldigt spännande! Prova en i alla fall, den går som sagt att lägga upp utan att förstöra formen. Och röd wrap - den ligger på önskelistan :-)

Ha en bra söndag båda två!
Kram

Shopaholic sa...

OJOJOJ, Älskade den fina Contrast Dot Dress i gery....vilken tur att jag förbeställt den ;-D Hoppas den kommer snart.
Tack för fin provning!
KRAM!!

Gamla mamman sa...

Kul - jag hade lagt den i korgen med släppte den. Ångrar mig lite nu, men ska försöka besinna mig :-)

KRAMAR