onsdag 24 augusti 2011

La la la la oooohhhh - fyra bröl-rop och en bedrövelse

(Ok, dåligt rimförsök, men bröl-rop var precis det som kom ut :-) DeepFling paket - den här gången var det verkligen ett riktigt paket; en stor kartong som inte fick plats i cykelkorgen - uthämtat. Och det innehöll fyra fullträffar och en riktig bedrövelse. Låt oss ta det från början.

Kolla in fler provningar här.



Höstens favoritkofta blir helt säkert Canna cardigan i Mid indigo!! Den är jättemysig och fin. Relativt tunnt och skönt ulltyg - inte så bulsig som den ser ut på produktbilderna. Det blir perfekt till allt i jeans och en hel del annat. Det är en 1:a, och jag kunde gott haft en 0:a som var slut, men pga knytbanden och möjlighet att vika "kragen" på olika sätt sitter den fint ändå.

Home stretch skirt hade jag ju provat innan (eftersom jag var mest spänd på den) och den sitter som en dröm på mig. 1:an är perfekt! Tror kanske den måste invigas redan imorgon :-)





Artwork silk tunic i Winter white är bedårande, precis som på bilderna. Jag tog en 1:a eftersom jag var rädd den skulle bli för smal över axlarna annars och det var nog riktigt. Dock är den ganska vid i midja och över stuss men tycker ändå den har fin form. Har tänkt ha den både till byxor och som klänning.



Den här lilla saken slank liksom med... High street leather purse. Mycket nöjd med den med :-)

Och så till bedrövelsen. Jo, för jag är faktiskt lite bedrövad. Den här hade jag så stora förväntningar till! Och nog var den stor alltid...




Suiteheart dress - i storlek 0 - var gigantisk (eller ganska stor i alla fall) till mig! Gaaaah vad besviken jag blev. Undrar om den inte är felmärkt, för den är så långt i från 0 man kan komma. Annars var den ju så söt! Den åker rakt tillbaka igen - om ingen vill köpa den här. Skulle tro den passar till en normal till stor 1:a. Lite mått (allt mätt rakt över när den ligger platt):

Midja, vid sömmen: 39,5 cm
Längd axel till midja: 37,5 cm
Ärmhåla till ärmhåla: 49 cm
Vidd ärm (den är helt rak): 16 cm
Längd ärm från axel: 51,5 cm
Längd kjol: 54 cm

Lämna en kommentar om du är intresserad! Jag vill ha det jag betalade för den - men bjuder på frakt med vanlig post; 1750 SEK eller 1500 NOK

14 kommentarer:

Jeanette sa...

Åh vilken massa härligheter du fått hem! Supersnygg i allt men första outfiten var outstanding faktiskt.

Uuuujuujuuj, nu hoppas jag inte att min jeansklänning blir för stor. Kommer ha mardrömmar tills den kommer hem.

Gillar alla dna provningar by the way!

Kram

Hilde sa...

Inte konstigt att du skrev Oh la la i förra rubriken:) Vad många finingar du fått hem. Canna och kjolen ramlade in på min önskelista bara så där:)
Kram

Odd me sa...

Massa supersnyggingar! Hade det varit en 2:a hade slagit till direkt :) KRam

Anne sa...

Måste kolla på koftan!!! Men gulp - tom jag skulle få plats i den där "nollan"
Krami

Anne sa...

Hej igen, Tobin hittar du på Tvins.com
Kram

Unna dig alltid sa...

Hej snygging! jättefina plagg på dig.

Jag fick oxå hem min jeansklänning igår i stl 3. Mätte den nu och ärmhåla till ärmhåla är 50 cm så din måste vara felmärkt!! Det kan ju inte skilja 1 cm mellan stl 0 och 3, helt orimligt.

Jag är jättekär i min :-)

KRAM

Runa sa...

Så mycket fint! Koftan o jeanskjolen är verkligen en hit. Tom jag skulle kuna tänka mig den där kjolen....silktunikan var en av få saker jag var på väg att förboka men hann inte på någon 2:a hos DF. Ska snart åka hem till Seattle o rensa ur lite i min garderob så får vi se om nåt nytt får flytta in sen. Ha en bra dag - Kramar!

Anonym sa...

Så himla fint med cannan och kjolen, en fullträff!!! Väldigt fina plagg, bra valt. Klänningen måste du ha i rätt storlek för den klär dig verkligen i färg och modell! Kolla om du kan reklamera lokalt pga felmärkning om den im te blir såld. Jag reklamerade en topp från Holland i Sverige, blir lättare och billigare kanske?
Kramisar
Loo, som fått bloggar och gmail kapat...Grrrrr!

Shopaholic sa...

OJOJOJ, va sugen jag blev på Canna cardi nu när jag såg den på dig! SÅÅÅÅ fin!!!
Grattis till superfina plagg!!
KRAM!!

Lingonberrie sa...

Så fin Cannan var i den färgen..sluuurp. Bröl-rop? Haha!

Skum jeansklänning det där...vet inte om jag gillar den eller inte, vi får se.

kramar och så fina plagg du valt!

Unknown sa...

Åhh tur jag avbokade Suitheart klänningen när den var så stor :-/
Konstigt för hon danskan som bloggar tyckte den var liten över byst osv men den ser verkigen stor ut på dig :-/ Så jäkla trist.
Och de där tofsarna finns ju inte med på produktbilderna!?

Det andra var ju dock toppen!

kramis

mamma sa...

Köp aldrig mer en jeansklänning som du inte har provat,glöm inte det.De andra kläderna var fina,särskilt koftan och kjolen.
Kramis

Unknown sa...

Måste vara felmärkt! Ser ju gigantisk ut på dig! Kalas-fin i allt det andra är du:) Kram!

Gamla mamman sa...

Tack för kommentarerna tjejer! Är väldigt nöjd med allt utom klänningen - som jag nu har informerat DF om, tack för inspelen :-)

Jeanette - ganska säker på att min var felmärkt!

Hilde - inte meningen att dra dig ner i fördärvet, förlåt ;-)

Odd me - såg du fick tag på den på Lisen, hoppas den blir bra!

Rosen - tror den faktiskt hade varit alldeles för stor över armar till dig med! Tack för Tobi-tips!

Linaplina - Kul att din passade, den är söt! Väldigt konstigt med måtten - jag uppgav dina mått till DF så får vi se vad de säger.

Runa - Jag är inte heller en kjolmänniska, men en jeanskjol bör finnas i alla tigrars garderober :-) Hoppas du får städat ut nåt så att nåt nytt får flytta in!

Loo - tack så mycket för tips! Jag har föreslagit det för DF. Vad har hänt med ditt googlekonto?!

Odd Molly-holic - Cannan är favoriten, den är bara jättesöt :-)

Lingon - Bröl-rop ja - ett helt normalt ord ;-) Klänningen är jättefin. I rätt storlek...

Hoffsan - Bra gjort, just nu ångrar jag att jag beställde den. Men jag tror å andra sidan verkligen att det är nåt fel på min. Toffsarna är egentligen rosetter, men kan inte heller komma ihåg att de såg ut så?

Dumpapp - ja, ja, jag vet, jag vet - ska aldrig göra om det :-)

Linda - ja, det måste den bara vara!

Kram kram