onsdag 24 augusti 2011

Odd Molly i provrummet - Fall 2011 cardigans

Vem sjutton bryr sig undrar jag nu - vad kan vara mer ointressant än tigerprovning av galet dyra kläder? Men nu när jag har ansträngt mig med provning och bilder får jag minsann ta och anstränga mig med inlägget också. Here we go: (och here we went med lite annat smått och gott)


En klassiker först ut - Tenfold knit. Dåligt ljus på Åhléns så färgen är lite missvisande, den är ljuvlig i verkligheten; Sienna. Lite melerad i skarpt rosa och korallrött. Provar en 0:a och den är precis lagom.

Wool mix long är verkligen lång - tror den är ännu större i år! Provar en 0:a och tycker den blir alldeles för stor. Snygg färg annars! Men aningen sticksig.




Så en nyhet - Gorgi cardigan i dark grey mel. Den är söt och inte sticksig, men det här var inte modellen för mig... Tror den passar bättre till lite större byst, dock är den ganska liten över bysten! Jag provar en 1:a och kunde inte haft mindre. På mittenbilden skymtar kjolen Home stretch skirt - ett riktigt måste för alla med rund rumpa! Den sitter som en smäck och är fantastiskt mjuk och skön. Och lagom molly-aktig med broderade rosor och volang. Precis lagom längd och vidd i 1:an




Till sist drop needle top, först vintage magnolia och sen almost black. Båda är 0:or, men den vinröda måste vara felmärkt - den är betydligt större än den svarta! Jag kan i alla fall inte ha nåt annat än 0, den blir alldeles för lång annars. Modellen är söt, men tycker att trikot-tyget blir lite tråkigt (förutom lite broderier på ryggen) och det känns inte som den är värd pengarna.

14 kommentarer:

VivanDivanGoesFashion sa...

Jag bryr mig jättemycket. Tycker det är jättekul med provningar. Och det är ju perfekt för att få tips om storlekar och kläderna ser ju helt annorlunda ut när en "riktig" människa provar och inte de trista produktbilderna. Sen är vi ju många som beställer på nätet och då är det ju bra att veta vilken storlek man ska ta och så vidare.

Tack så jättemycket för att du orkar och fortsätt gärna med mer provningar :-)

kram
/Vivvi

Sofia sa...

Tack för att vi får se dina provrumsbilder! Jag gillade Tenfolden jättemycket i den färgen den är ett hett kort att flytta hit! Kram

Tina sa...

Tack för provningarna, alltid intressant att se dessa.
Kram

Anonym sa...

Jo, jag vill absolut se dina provningar! Odd Mollys produktbilder är ju inte de mest inspirerande, så dina provningar är efterlängtade. Kul att se kläderna på en riktig människa liksom. Dessutom har du, liksom jag, storlek 0 eller 1.
kram elisabeth

Hilde sa...

Jag älskar dina provningar:) Jag tycker du är skitsnygg i drop needle top, och jag är glad att en i almost black är på väg till mig. Perfekt jobb tröja:)
Kram

Gamla mamman sa...

Tack - vad söta ni är! :-) Var inte menat som ett gnäll-inlägg, kände mig plötsligt bara urfånig med kapat huvud och ytlig klädinfo :-) Men blir glad om det faktiskt är till hjälp för er!

Hilde - nålen är fin, väldigt vacker silhuette, men den var bara inte helt mig. Säker på att du kommer bli stormförtjust i din!

Kram

Nena sa...

Jag håller med Hilde! Du var superfin i drop needle, den sitter så snyggt på dig. (Och jag är inte ett dugg partisk eftersom två stycken är på väg till mig.... Ska bli spännande att se om mina också skiljer i storlek då!)
Gorgi har jag varit nyfiken på. Känns som att den är en tröja som behöver provas alltså, akum passform!
tack för provning, alltid spännande att se hur plaggen beter sig på riktigt!!!
Kram

Anonym sa...

Vi smygläsare älskar provningar - jag är nyligen OM-frälst och behöver hjälp med storlekar/matchningar. Tackar hjärtligt för att du delar med dig via din blogg!!
/Titti
(Och då inte Molly-Titti som jag förstått att det finns en, får kalla mig Skåne-Titti istället!)

Unknown sa...

Kjolen gror lite på mig! Ska försöka hitta en och prova i helgen.....Kram!

Gamla mamman sa...

Nena - ha ha, drop needle ÄR fin, den var bara inte till mig. Fast nu när ni är så övertygade ångrar jag mig lite...

Titti - tack för din fina kommentar - kul att höra :-)

Linda - den måste du bara prova, den är så mycket bättre i verkligheten!

Kramar!

Jolanta sa...

Tack för dina provningar, väldigt efterfrågat här! Jag är nog lika lång som du och har en kurvig bakdel, haha, så det är underbart att se hur kläderna passar någon med samma storlek!
Såg Drop Needle i OM butiken och är av samma åsikt, den är för enkel i tyget för min smak för de pengarna.
Long Wool Mix Cardigan är enorm, precis som du, kan jag inte ha den ens i storlek 0! Har den från Smart Heart och tycker att man behöver mycket kropp, breda axlar och längd att bära upp den koftan... men jag gnäller inte, den är just som du säger: sticksig.
Jeanskjolen passar dig jättefint, hade jag inte haft en gammal OM variant från 2009 skulle jag slagit till på en gång!
Tack en gång till.
Kram

Gamla mamman sa...

Jolanta - Tack för din fina kommentar! Den värmer ett tigerhjärta, mer än woolmixen :-)

Kram!

Anonym sa...

TACK för din provningar säger som alla andra tjejer så himla bra hjälper mig massor har samma stl som du iaf 1an!! Kikar in hos dig om jag är osäker på ett plagg för att se om du testat det så FORSTÄTT tjejen är mycket uppskattat!!

TACK för en fin blogg och gillar den skarpt!

KRAM Tina

Gamla mamman sa...

Tina - tack för din kommentar! Det glädjer mig att provningarna kommer till användning :-) Ha en fin kväll!

Kram