tisdag 23 augusti 2011

Odd Molly i provrummet - Fall 2011 dresses

Lite provbilder från huvudstaden! Stackars rosen hade stort tålamod medan jag provade och provade och provade. Bilderna är inte ens bra! Och de flesta av plaggen var inte som klippta och skurna för mig... Låt oss börja med några klänningar / tunikor - först ut är Velourette plain dress.

Om du vill se fler höstprovningar hittar du det här.



Urdåliga kort från mörka provrummet på Mathilde. Vintage dark pink är verkligen jättefin i verkligheten - varm, mjuk och stark! Provar en 0:a här, och det måste jag ha, den är ganska rymlig över byst och banden kan dessutom justeras ganska mycket. Min ganska breda och fluffiga rumpa blir det aningen ankvarning på, men inte mer än att jag kan leva med det. Finfina broderier på ryggen och i midjan, som syns här under. Hamnar på reaspan-listan till jul :-)


Så här blev den i en 1:a, alldeles för stor upptill! Färgen fin nu, men hua vilket spöke det skulle bli av mig på vintern! Här ser man broderierna bättre, men de går ton i ton på den rosaröda och är inte alls så framträdande som på den här pudervarianten.



 Wunderwear sequin dress provades på Arlanda (gäller ju att utnyttja tiden). Fel färg och storlek till mig. Provar en 1:a och den är stor över byst så det funkar inte alls. En 0:a i dark royal hade varit bättre. Men inte hundra tycker jag. Övertyget är helt genomskinligt så man måste ha nåt under. Sen är undertyget vanligt bomullstyg som kommer rynka sig som ett russin, väldigt opraktiskt. Dock med söta paljetter.

6 kommentarer:

Anne sa...

Hahaha - inte var jag "stackars" och du har rätt - du ska ha velourisen!
KRAM

VivanDivanGoesFashion sa...

Väntar på båda dessa klänningar fast i andra färger (chalk och rose) Får hoppas jag blir nöjd :-)

Tack för dina supergulliga kommentarer hos mig i helgen och igår...

Kram
/Vivvi

Hilde sa...

Velouretten är jättesnygg på dig. Den är ett kommande reaspan hos mig med:)
Kram

Gamla mamman sa...

Rosen - inte säg så - jag försökte glömma den och så dyker den upp med 20 % rea på Nelly...

Vivvi - säker på att du blir jättenöjd! Hoppas det går bra med er

Hilde - Tack, och kolla in ovan; 20 % på Nelly...

Kram!

Tindy sa...

Visst är den rödaktiga velouretten bara för fin:) jag köpte den och jag är sådära GLAD:)kramar:)

Gamla mamman sa...

I know!! Tycker bara det blir så dyrt för mysplagg... Men å vad det rycker i shoppingnerverna!

Kram