måndag 22 augusti 2011

Kräftskivebröllop på Grinda

Helgens bröllop var det mest annorlunda jag varit på (och jag har varit på mååååååånga...), men helt rätt för brudparet. Vi kom ut till Grinda i ösregn i fredags kväll - efter en våldsam detour i huvudstaden pga förvirrad taxi-chaufför och en missad båt. Gummistövlarna kom väl till pass. Men mysigt ändå med grillning och mingel. Sov länge i halvtaskiga stugor och sen promenad och jättegod lunch på Grinda värdshus. Vigseln hölls utomhus och det började regna precis innan det startade, men mysigt och intimt under paraplyerna. Massa vackra ord från brudparet och vigselförrättaren. Som jag förstås inte kommer ihåg... hm... Sen blev det kräftskiva! Med hattar, haklappar och snapsar på bord om sex eller åtta. Jättekul hade vi! Rolig idé och det här blev ett bröllop som verkligen skiljer sig från de andra! Det enkla är oftast det bästa! Har ni varit på några annorlunda bröllop?

Det vackra och lyckliga brudparet. Brudgummens skor var inte längre vita i söndags!


Tigern - i enkla cream-klänningar.

Men lite Molly blev det förstås :-)

Och en piffig liten hårkreation. Mette-Marit II

Så blev det full fest med hattar, lyktor, snapsar och kräftor!

3 kommentarer:

Hilde sa...

Vad kul med annorlunda bröllop:) Såg att du ska med på träffen i Gbg, ska bli kul att träffa dig:)
Kram

Unknown sa...

Fint brudpar! Jag har bara varit på 3 bröllop i hela mitt liv, mitt eget inräknat;) Kram

Gamla mamman sa...

Hilde - det ska bli jätteroligt att ses!

Linda - de var så rörda och lyckliga :-)

Kram