söndag 9 januari 2011

Att köpa eller inte köpa...

Å, varför finns det så mycket fina Odd Molly? Det är direkt livsfarligt att gå i reande Odd Molly butiker... De här två sötnosarna har jag sett på Fine ting och provat några gånger, och med sänkta priser blir de mer och mer attraktiva. Odd Molly Spinner silk l/s dress i dark grey och Utena t88 tunika i vintage grey. Någon som har en vettig synpunkt eller erfarenhet?? (mamma och sambon - era kommentarer kommer inte att tas i beaktning! ;-)



När jag väl var på väg ut - utan att ha handlat - uppenbarade sig ett par vidunderliga grå skinnstövlar till 50 % rabatt, som jag har letat så länge efter. Och vem kan motstå det? Inte tigern i alla fall, så här är de nu hemma i boet. Stylesnob som känns lite nytt och roligt då de är nättare och lite högre i skaftet än bikerboots-stuket. Tror de blir fina hela vintern, våren och sen till hösten igen. Och om - jag säger om - jag nu skulle falla för Odd Mollysarna ovan passar de perfekt :-)

3 kommentarer:

MollyB sa...

Jag har både spinner silk (eller rättare sagt har precis sålt den på finn) och utena t88. Spinner silken är super fin och jag hade den på nyttårs afton, men nu har jag sålt den. Jag är mer glad i vardagskläder och många av mina klänningar använder jag bara nån gång på fest och sen säljer jag dem, det är ju kul att förnya sig ;-)
Utena t88 har jag både i grå och i puder!! Jag älskar denna tunika och passformen är fantastisk. Det enda negativa med denna blus är de råa kanterna som fransar sig lite de första gångerna man tvättar den... Men annars älskar jag den!!

Du var super snygg i båda dessa men det beror på vad du behöver... Spinner silken är mer party och bling.bling medan utena t88 passar i alla tillfällen tycker jag!! Utenan är ursnygg till jeans...

Oj oj oj... nu fick du en lååååång kommentar!!

Fin blogg du har!!

Kram.

Hilde sa...

MollyB har skrevet det jeg skulle skrive allerede:) Stövlene var kanonfine, bra kjöp.
Klem

Gamla mamman sa...

MollyB och Hilde - tack för söta kommentarer och bra råd!! Frågan är väl om jag behøver mer mollysar alls... Får sova lite på behøver-begreppen :-)

God natt på er!