söndag 30 januari 2011

Nya och gamla vänner i provrumskön

Stod i en lite för lång kö på Fine Ting och svettades i täckjackan och ullkoftan. Började prata med damen framför om att de har för få provrum och för fina kläder :-) Gick sen till Kimmo, och vem stod framför mig i kön om inte damen från Fine Ting-kön! Så blev vi då provrumspolare och hjälpte varandra som smakråd för dagens skörd. Jag prackade bl a på henne den fina, långa by Ti Mo koftan som hon blev jättefin i :-) Inspirerad av oss kom plötsligt en annan okänd dam fram med ett reafynd till mig och tyckte jag skulle prova; "den skulle passa perfekt till dig!". Och till sist - en tredje kvinna som hjälpte mig välja färg på en klänning. Till råga på allt dök Guldlock oväntat upp så vi fick en liten drickapaus och ytterligare shopping tillsammans. Tack ni vackra damer som var så underbart snälla och hjälpsamma igår!

Ett litet smakprov från gårdagens fångst - klänning från by Ti Mo / Kimmo

2 kommentarer:

Lingonberrie sa...

Så jättefin klänning!!!

Gamla mamman sa...

Tack! by Ti Mo har MASSA fint i vår. Blir nog ännu bättre när jag har strukit den... ;-)