tisdag 8 februari 2011

Äntligen sopsortering

Äntligen får vi också sopsortera! Det kunde vi visserligen gjort hela tiden, men ganska krångligt och tidskrävande utan att stadsdelen har lagt upp till det. Men nu har vi investerat i sopsorteringssett och fått fina gröna påsar till matrester och fina blåa påsar till plast :-) Höll dock på att slarva bort hela settet när det var nyinhandlat och jag glömde det på Deli de Luca, men upptäckte förlusten ganska snabbt, kom på var det måste vara, sprang tillbaka och där stod det på golvet och väntade på mig. Nu är det förnöjt uppskruvat under diskhon :-)

2 kommentarer:

Hilde sa...

Jag trodde alla kommuner i Norge sorterade, men så var det visst inte då. Deli de Luca, vad jag saknar det från Bergen när jag jobbade där i ett par dagar förra hösten.
Kram

Gamla mamman sa...

Några stadsdelar i Oslo har sorterat, men inte alla. Och vi är inte sist ut... Deli de Luca är vår räddning på helger och sena kvällar. Och vilka desserter! Mums :-)