torsdag 17 februari 2011

Bakresultat - minisemlor

Mmm så goda. Och små. Därför kan man äta minst två! Bullbakandet utvecklade sig till minisemlor! Dock med marsipan istället för mandelmassa, som inte finns att få tag på i Norge. Aningen sötare, men helt ok ändå :-) Lilla söta, G och Bull var inom på middag - väldigt mysigt! Länge sen jag träffade Lilla söta och Bull, så det var verkligen på tiden!

Kvällen avslutades med sandbärande och saltköpande till Bull som hade fastnat på isgatan, men när vi var framme vid den något skevt parkerade bilen hade de två närmaste grannarna framför och bakom åkt. Så det var bara att pusta ut och för Bull att kana bakåt tills hjulen greppade en liten fläck asfalt som bröt igenom isen och köra hemåt, glatt vinkandes till tigern.




2 kommentarer:

Lingonberrie sa...

Mumsigt!
Så fina dom blev. Jag var och tog en kaffe nyss på stan och en semla blev det. Den var ljuvlig så nu är jag nöjd på semmelfronten för ett tag framöver. Jag menar om man smakar en torris måste man ju leta vidare efter den perfekta semlan.
Det har du lyckats med!

KRAM

Gamla mamman sa...

Ååå så mysigt, ibland saknar jag verkligen den svenska vardagen.... Ja, ja, tur man kan göra semlor själv! Mandelmassafyllet blev inte toppen men de var söta att se på i alla fall.

Ha en fin dag! Kram