torsdag 31 mars 2011

Odd Molly i provrummet - Silk sleeveless / Burn baby burn silkesklänning

Raringen (på svenska alltså!) Silk sleeveless är tillbaka och har ankommit huvudstaden. Hjälpsamma tjejerna på Kiman woman ringde och sa att de hade kommit och jag hann en snabb-provning igår. Men det var inte helt som förväntat :-( Fanns bara tre av de fyra färgerna - Grey, Lite apricot och Lite military - men två var lite bleka och en för stark till vinter-vita tigern. Tyckte inte heller att bomullstyget matchade silkestyget så bra på lite military. Kolla in Odd Molly-holics provning om du vill se den röda också.

Passformen var inte heller riktigt 100. Provade 1:or i den grå (blå) och den gröna och 0:a i aprikos. De var ganska vida upptill, över bysten, men samtidigt satt de hårt vid armhålorna och tyget veckade och drog sig lite där. Hängde aningen i ryggen på mig som har ordentlig svank, men fick ingen bild på det. Konklusionen är att det inte blir någon silk sleeve till mig (om nu inte den röda visar sig vara nåt i hästväg :-), men skulle jag välja hade det blivit 0:an som satt bättre under bysten. Skulle gissa att det här är klänningen för er med lite större byst och för er som inte ser ut som ett spöke om vintern!






17 kommentarer:

Jeanette sa...

Tack för provningen!
Men..hm..jag vet inte riktigt, måste nog ta och prova den i en affär tror jag.
Kram

Odd me sa...

Dom ser fina ut på dig :) men det är jobbigt när de sitter åt i armhålan. Tycker om färgen på den andra som du provar, är det apricot? Kram

Lingonberrie sa...

Tycker att modellen är fin och du passar i den i grey. Ska bli kul att testa denna, men här råder nu någon sorts köpstopp! :-) eh..

kramar och ha det bäst

Anonym sa...

Hej!
Tack för provningen! Som jag har väntat på och sett fram emot. Har en förbokning i lite military, men nu när jag ser dem på bild känns den översta (grey mycket mer intressant. Håller med om att bomulls- och silkestyget inte passar så bra ihop på li mil.Åsa

Gamla mamman sa...

Jeanette - säkert bäst att prova först, aningen speciella i passformen, i alla fall till mig

Odd me - jepp, apricot är den i mitten. Jättevacker, men jag försvinner helt i den...

Lingon - tack :-) Men "nån sorts" köpstopp här också. Dock kunde jag inte hålla fingrarna borta från DFs påfyllning i går... Aaaa! Tur alltså att silk sleeve inte var jättefin ;-)

Åsa - hoppas du passar i lite mil! Den är fin, bara inte till vita mig...

Ha en fin dag trots ruskväder och kram till er alla!

Runa sa...

Jag gillar den jättemycket...som den ser ut på bild i alla fall. Har beställt en i rött (rouge eller vad det heter) o håller tummarna för att passformen är skaplig. Hur lång är du?? Misstänker att den nog är mer tunika än klänning på mig som är 172. Nåja, vi får se. Tack för din provning o dina kommentarer, alltid välkommet hos en webbshopare! Kram

Gamla mamman sa...

Rune - jag hoppas också fortfarande på den i rött. Jag är bara 157, men det är säkert snyggt med en underklänning under oavsett! Tack själv för kommentarerna! :-)

PS - helt otroligt så kommer jag åka till San Fransisco i höst! Dagen efter jag skrev till dig fick jag en förfrågan om SF, och var inte sen med att tacka ja :-) Kanske tar kontakt för lite tips om det är ok!

Kramar

Gamla mamman sa...

Ha ha ha - RunA förstås, förlåt!! :-)

Hilde sa...

Det kanske är en klänning som måste provas för en slår till. Jag är glad du visade så jag kanske avvaktar denna nu:)
Kram

Runa sa...

Ha ha...har fått heta många konstiga saker genom åren varav Rune är den vanigaste :-)! Va kul att du ska åka till SF, en kanonstad!! Ska du dit på jobb eller? Du får gärna höra av dig om du vill ha tips. Kramar

VivanDivanGoesFashion sa...

Tack för finfin provning. Varit jättenyfiken på dessa och tyckte de var jättefina på dig. Gillar nog den översta färgen bäst, eller tvåan. Blir nog en provning när jag hinner.

Hoppas tårarna slutat rinna nu förresten :-) Fin tjej ska ha fint inlägg :-). Hoppas det var ok att jag länkade till dig. Tänkte på det idag att jag kanske skulle frågat först...

Kram
/Vivvi

Lindi Loo sa...

Jag tycker de är så vackra!!! Däremot är de ju inget för mig som inte har bara armar... Du är för gullig som erbjuder dig att frakta ljuslyktor till mig!!! Gulle du!
Kram!

mammaicity sa...

Alltid intressant se provningar- tycker den i mitten är rätt
Ball men njae, jag förstår att det inte blir köp. Vad kostar dessa?! Fina moppar nedan! Yey, våren är här!!! Kram

Unknown sa...

Jag tycker att dom är jättefina och blir faktist sugen på en:) Tack för provningen! Kram

Gamla mamman sa...

Hilde - kan vara smart att prova! De är jättesöta men inte till mig tycker jag :-(

RunA - kan tänka mig det, speciellt utomlands kanske. Det är privatresa till SF. Jag tar jättegärna emot lite tips, tack snälla! :-) Skriver till dig när det närmar sig planering

Vivvi - har slutat gråta, men fortfarande rörd :-) Klart du får länka, bara roligt. De är jättesöta, men kände mig inte helt hemma i dem. Lika bra - borde inte köpa mer... Hoppas du hittar nån!

Lindiloo - De är verkligen fina, grämer mig lite att jag inte trivdes riktigt i dem. Men bra att inte ALLT passar :-) När tatueringen är borta får du köpa en på Tradera! Säg till om du vill ha lyktfrakt, det är verkligen inga problem!

Mamma i city - de kostar runt 1500-1600. De är ju jättefina, men när det inte känns helt riktigt ska man ju inte köpa. Våren VAR här och vände igen... Har snöat hela dan!!

Linda G - Bra! :-) De är fina och tror att du skulle passa jättebra i en! Ser ut att vara lite Linda-stil!

Tack tjejer för era kommentarer - uppskattar er och dem väldigt. God natt och kram från tigern

Anne sa...

Hihi - bra att du förklarade att "raring" var på svenska :) Jag känner att jag nog måste ha den i rött eller aprikos! har en från den gamla kollektionen som jag gllar skarpt. Det blötsnöade när jag gick hem i går kväll och nu spöregnar det :(
Klem!

Gamla mamman sa...

Frösötös - man vet aldrig vem som läser och tolkar så bäst att vara tydlig :-) De är jättefina, väldigt synd att det inte kändes helt bra. Aprikos blir säkert fin till dig!

Klem klem!