lördag 19 mars 2011

Odd Molly Summer 2011 - i provrummet

Det första sommarplaggen har börjat anlända. Det fanns inte så mycket än, men Kiman woman på paléet hade fått in tre varianter som jag varit lite nyfiken på.

Börjar med söta Sundance dress. Men den är verkligen inte en dress, jättekort! Dessutom är den pytteliten i storleken. Jag provar en 1:a och den är på gränsen till för liten! Jag som vanligtvis ligger mitt emellan 0 och 1. Jättevackert mönster, fin lyster i garnet, vackert skuren och fina kanter på ärmar och tunika. Men den är smal, jättesmal! Och kort. Här är det stor risk för att minsta lilla leverfläck syns igenom och för er som är längre (jag är själv väldigt kort i livet) kommer sömmen under bysten troligtvis hamna för högt upp. Färgen är lite powder, och den varierar lite från plagg till plagg, men skulle säga att den är ganska lik powder på de stickade plaggen, t ex Angora hoodly knit. Dvs den går ganska mycket åt gammelrosa med lite grått i.







Utopian-serien ser jättefin ut på bilderna, men den var lite av en besvikelse i verkligheten. Först ut är Utopian open blouse, i chalk. Jag provar en 1:a som är lagom, men modellen är verkligen inte fin på mig. Den går väldigt högt i halsen, den är väldigt vid i livet, har dragit åt knytbanden rejält, ärmarna har nån konstig vidd som gör att de varken blir ballongformade eller utsvängda men heller inte raka och till sist, den är ganska smal i överärmarna. Annars vackra broderier, söt kant och fina klädda knappar. Tror den skulle vara fin till er storbystade skönheter, men man måste tycka om att den går högt i halsen. Ev knäppa upp mer.




Så var jag nyfiken på Utopian waiste blouse, som har en lite annorlunda skärning för att vara Odd Molly; avskuren med knytband en bit under midjan. Tror den ska hänga lite på höften. Också här en 1:a som är lagom, och denna tycker jag var finare, men ingen fullpoängare. Bra ringning, muddar på trekvarts-ärmarna, bättre vidd upptill på ärmarna. Men "kragen" tycker jag var lite märklig, och färgen som heter grey är mycket mer blågrå än vanliga grey.



7 kommentarer:

Jeanette sa...

Njae, inget jag hoppar och studsar över. Men tack för fin provning. :)
Kram

Lingonberrie sa...

Ja e tillbaka!!
Oj vad du provar. Jag gillar den där sista, har inte haft den på men skulle nog köra den med utsläppt snöre, tror att det inte ser så lyckat ut på min modell.
Ha en fin kväll och ät nåt gott!
kram

Anne sa...

Tack för provningen! Jädra märkligt att kalla Sundance för "Dress" Möjligen på en topptrimmad 21-åring men knappast på en kvinna i övre medelåldern ;) Nej det blir diss för mig.
Kramar

Unknown sa...

Aj fan! Jag som har en Sundance dress på G från deepfling. Nu undrar jag hur det ska bli.....Den sista Utopian gillade jag faktist! Tack för provningen:) Kram

Hilde sa...

Hoppsann.. om Sundance cardigan är lika liten i stl som sundance dress måste min förbokning åka tillbaka. Kul att få se Utopian på någon. Tror inte det blir någon för min del. Tack för visningen.
Klem

mammaicity sa...

Hm. Tyckte den första ser supertrist ut. Den försvinner helt. Nej- satsa på avalon! Har ett nytt trick, visa upp
Potentiella plagg för killkompisar- en heldissade nr 1
Och jag förstår det. kanske har han rätt i att
Man ser ut beige och tråkig i powder som inte har speciella
Detaljer i sig...

Gamla mamman sa...

Hej alla!
Tack för kommentarerna :-) Nej, det blev väldigt lite hopp och studs över de här sommarplaggen. Tur det, för jag har spräckt klädkontot för länge sen! Men Utopian waist blouse tror jag många kan vara fina i :-)

Till er som beställt Sundance dress, kan ju hända att jag provade ett litet ex, kan ju skilja en hel del. Och den är jättesöt i övrigt!

Och Lingon - välkommen tillbaka, du har varit saknad :-)

Kramar till er alla och ha en fin dag i solen!