torsdag 3 mars 2011

Sweet-briar blouse bråkar med mig!

Såg och provade den för första gången på Fine Ting innan jul och blev förälskad, men tyckte 2000 - norska pengar - var alldeles för dyrt. Beställde den så på Fitts & Company med valutarabatt. Men den kom ju aldrig... Dumma, dumma Fitts & Company! Tänkte att den skulle dyka upp på Tradera så småningom. Och det gjorde den! Höll på att ge upp mot en enträgen konkurrent. Men skam den som ger sig, ett par minuter senare var Sweet-brier blouse i chalk äntligen min! Till ett bra pris. Glädje :-) Trodde jag ja... Den kom i förrgår. Tillsammans med ett gäng små fläckar! Så nu är den tillbaka hos säljaren, som inte hade sett fläckarna. Och som tack och lov var världens trevligaste och en verklig toppen-traderare! Får se vad nästa drag blir. Never ending story...

5 kommentarer:

Viola sa...

Men vilken otur du har vad gäller den här blusen!
Hoppas att den rätta kommer till dig snart utan krångel...
För det är verkligen en jättesöt tunika :)

Kram från V

Jeanette sa...

Det verkar ha gått troll i hela Sweet-briar blus historian. :( Hoppas verkligen att du hittar en.

Gamla mamman sa...

Viola och Jeanette - börjar tro att det inte är meningen att jag ska ha den! Men har inte riktigt givit upp än. Får se hur många fler missöden den kan bjuda på ;-)

Kramar

Lovilin sa...

Hej!

Tråkigt att det är fler som har problem med Fitts. Trodde nästan jag var ensam om det. Jag betalade min ka ching pocket dress från prespring den 30 december, samt en Lovely knit pointelle i mitten av januari. Har mailat massor av gånger och kanske fått svar på 1/3 av mailen. Svaren jag får är att de genomför nån som policy change med Odd Molly, därför har de inte kunnat leverera. Det senaste beskedet jag fick var att de skulle skicka ut kollinummer i slutet av den här veckan, men ännu inget. Mailade för ca en vecka sen igen för att avboka koftan, då det var en present och nu har jag blivit tvungen att köpa den på ett annat ställe. Men jag har fortfarande inte hört nåt om det heller, hoppas bara att jag får tillbaka pengarna...

Tråkigt och såotroligt frustrerande att hålla på med. Sen tycker jag att det känns konstigt att få betala ett plagg 2,5 månad innan det levereras. Iaf utan att informera om att det kommer ta sån tid.
Nej, mig har de förlorat som kund.

Hoppas du snart hittar din blus igen!

Kram
Linda

Gamla mamman sa...

Linda - Blev skitsur på Fitts & company och har hört fler som råkat ut för samma sak! Skamligt att ta betalt för varor de inte har! Börjar ju undra om de har dålig likviditet... I tillägg otroligt dåligt att de inte svarar. Jag fick i alla fall tillbaka pengarna snabbt när jag avbokade. Hoppas du också får dem snart!

Kram