onsdag 2 mars 2011

Virkad sjal av blommor á la Odd Molly III - börjar bli klar!

Syjunta hos Piff i måndags med världens godaste bullar! (Tur det finns andra svenskar i Oslo :-) Och med världens bästa syjuntegäng för den delen. Har nu börjat sy ihop alla virkade blommor och tycker det ser riktigt bra ut. Jäkla jobb med att fästa alla trådarna bara. Alltid det som tar musten ur en på upploppet... Se utvecklingen här. Tanterna - och några veckor gamla A och G som gästspelade - hade dessutom massa bra förslag på vad man annars kan ha såna söta virkade blommor till; på kavajslag, som skärp, på mössa, på vantar, så kanske det blir fler av dem så småningom.

3 kommentarer:

Runa sa...

Så fint det blir! Jag har virkat slut på mitt garn så jag måste köpte nytt, blir rätt bra (om jag får säga det själv :-)) Varierar "din" avancerade blomma med en enklare variant och i två storlekar. Det är riktigt kul (fästa trådar är mindre roligt, men jag har faktikst gjort det allteftersom för jag insåg att annars skulle det bli liggande).

Gamla mamman sa...

Tack! Du får jättegärna mail en bild på din om du vill :-) Roligt att se varianter! Smart att fästa trådarna direkt... Ska lära till nästa gång.
God afton! (eller vad det nu är för tid där du bor)

Runa sa...

Jag ska knäppa ett kort och maila dig någon dag. Det är lunch här :-)...är 9 tim efter er...