tisdag 12 april 2011

Fotoutmaningen - dag 3: Pryl från barndomen som jag fortfarande har kvar

Detta var inte så lätt, för det jag har sparat ligger i stort sett hemma hos mamma & pappa fortfarande (vilket de för övrigt påpekat och bett meg röja i mååååånga gånger...) Jag var ingen dock-tjej (de stackarna jag fick klippte jag av håret) men var väldigt förtjust i lego, att klä ut mig, spela spel, leka utomhuslekar och pyssla med pärlor och sånt. I tillägg var jag en stor samlare, och jag har kvar både suddgummi, majblomma (som jag fortfaranade samlar på), bokmärke och miniglasfigurs-samlingar. Som ligger i Sverige... Dock har jag av någon anledning tagit med mig min mini-klistermärkssamling på de otaliga flyttlassen! Här samsas urgamla häst- och kattklistermärken, som jag "alltid" har haft, med ungdomens idolmärken :-) Kolla in Tompa!

Störst av allt var dock mjukisdjur! Också där har jag en gedigen samling. Den absoluta favoriten, och som jag aldrig gör mig av med, är Ludde. En mjukishund som jag fick av pappa när jag kom hem från BB :-) Ludde bor kvar i Sverige tills vidare, men jag hittade honom  - och mig - på ett av mina allra första foton. Observera den urläckra heltäckningsmattan! :-)



9 kommentarer:

Lindi Loo sa...

Vilka underbart 1980-taliga klistermärken. Ha ha nostalgitripp!
Men vet du, jag har också en Ludde!!! Fast min heter 'Vovven' och har tappat ett öra och ett öga. Men lite kul att vi har likadana, har aldrig sett en likadan förut! Min var också favoriten och faktiskt det enda mjukdjur jag sparat, trots att han är bra utsliten. Svårt att skiljas från något som en gång var det viktigaste i världen.
Kram

Lingonberrie sa...

Underbara klistermärken. Jag gillar att göra en nostalgitripp..
Kramar

Nadia sa...

Jag var också en notorisk samlare - klistermärken, kortlekar, suddgummin, servetter - you name it!
Söta ni var du o Ludde :-)
Kram

Gamla mamman sa...

Lindoloo - visst är de fantastiska! Och vad roligt med Ludde!! Tror kanske han får flytta med till Oslo :-)

Lingon - Nostalgitrippar är härligt. Ska göra mer av dem!

Nadia - Tack! :-) Man borde kanske fortsatt med de där klistermärkena istället för Odd Molly - hade i alla fall blivit betydligt billigare ;-)

Kram till er goa tjejer!

Odd me sa...

Vad gulligt :) Hunden är större än dig :)) Kram

Unknown sa...

Ja herregud vilken nostalgi! Och nog var du en söt liten tuss:) Kram

Anonym sa...

Gnuggisar - det var inte igår. Jag har nog inga kvar...
/bull

mamma sa...

Vilka söta små djur tigern och hunden!

Gamla mamman sa...

Odd me - ha ha, jag var inte stor då heller :-)

Linda G - Tack för det! Ska nostalgia lite mer här på bloggen tror jag; det är fantastiskt

Bull - jag ska kolla i helgen när jag är hemma i Sverige!

Dumpapp - Ha ha, tack rara. Tror Ludde ska få följa med tigern till Oslo!

Kram på er!