lördag 18 juni 2011

Anna and the King

Vad gör ni idag bloggvänner? Jag ser på film! Det händer i stort sett aldrig att jag klarar att sitta trollbunden framför TVn hemma, men det har jag gjort nu. Å vilken fin film! Blödiga tigern har gråtit och skrattat. Historien är tydligen inte helt verklighetstrogen men vad gör väl det? Anna och kungen har jag helt missat tidigare (kom redan 1999), men Jodie Foster är som vanligt suverän i sin roll och Chow Yun Fat gör sin roll som Siams kung Monkut trovärdig. Om man tycker om brittiska kostymfilmer typ Förnuft och känsla är det här en must see!

Ha en fin lördag där ute!




4 kommentarer:

Unknown sa...

Har inte sett filmen men det kanske man får göra :-)

Har tränat och just nu sitter jag och spanar in en resa till hösten eller vintern :-)

kramis och ha en skön helg!

Gamla mamman sa...

Det är ju ingen dum sysselsättning det heller :-) Hoppas du hittar nåt bra.

Trevlig helg!
Kram

Tindy sa...

Denna och originalet är en gammal favorit..det var ett tag sedan jag såg den nu :) kram kram..

Gamla mamman sa...

Tror jag måste köpa den, har ett presentkort på en musikaffär som kan utnyttjas :-) Hade varit roligt att se originalet också!

Kram