torsdag 16 juni 2011

Bon Jovi på Ullevaal - eller att studsa runt på folkfest

Boing, boing, boing - så lät det om oss, sambon och jag, när vi stod och studsade på Ullevål igår kväll. En julklapp till sambon från mig (bra när man ger bort sånt man får vara med på själv :-) som löstes in. Ingen av oss är något stort Bon Jovi fan, men live konserter är ju alltid bra och vem har inte suttit framför radion under Trax-listan och spelat in You give love a bad name på en rosslig kasett-spelare!?

Bon Jovi är 80-tals rock de luxe, och man kan ju ha sina synpunkter både om dessa pudelrockare och om de som fortfarande lyssnar på eländet, men Ullevål var utsålt och ett helt hav a studsande människor i alla åldrar - och då menar jag alla åldrar - kan inte ha fel! Folkfest är ordet, och om man studsar av absolut musikalisk fullträff, av nostalig eller av stämningen spelar ingen roll; bara man studsar. Inte ens regnskuren vid 21-tiden fick någon - speciellt inte Mr Bon Jovi själv - att tappa stämning eller humör, och det är ett gott betyg!






3 kommentarer:

Unknown sa...

Ja, vem har inte suttit och spelat av låtar från Tracks?! Kram!

Nadia sa...

Vilken folkfest - ser hur härligt ut som helst!
Kram!

Gamla mamman sa...

Linda - så stavas det ja...

Nadia - det var jätteroligt! Tror alltid att jag inte är en konsertmänniska, men det är jag nog :-)

Kramar!