tisdag 14 juni 2011

Sommar-rosa i köket

Då står köket också i sommarskrud. Rosa sådan. T o m sambon som är allergisk mot rosa tycker det blev ganska fint. Och för mig finns det inget mer somrigt än rosa blommor! Allt är oäkta - och en del ser också oäkta ut - men tycker att det mesta håller sig på riktig nivå av plastic fantastic. Har blandat olika rosa nyanser för att få liv och rörelse i köket, tillsammans med zink och vitt. Det mesta inköpt på Sjarm, Kremmerhuset, och Fritsla tyglager.


Ros och lampskärm från Fritsla, Hjärt-ljuslyktor från Kremmerhuset

Rosor och lyktor från Bohus

Zinkhus / ljuslyktor från Kremmerhuset (de har förökat sig sen sist...)

Plåtskylt från Kremmerhuset; Never run faster than your guardian angel can fly

Rosa lackade klotljus på glasfat från en inredningsbutik i Mora, zinkaskar från Sjarm på Grünerløkka





Lotusblommor från Kremmerhuset och Mitt lille hjem (men jag tycker det ser ut som näckrosor) och liten ljushållare på fot från Lisbeth Dahl /Sjarm

Dubbel kruka från Kremmerhuset, rosor från Fritsla


Cylinderformade krukor från längesen och långt härifrån, lampskärm och blommor från Fritsla, rosljus från Nille


Krukor från Sjarm, blommor från Plantasjen

Kökshandduk från maffiatjejerna :-)

10 kommentarer:

Lingonberrie sa...

Jättefint! Kan du komma hit och pynta mitt kök please...?

kram!

Hilde sa...

Snyggt pimpad i Tigerlyan:)
Kram

Unknown sa...

Vad fint du har gjort det! Kram

Gamla mamman sa...

Lingon - efter vad jag har sett klarar du det utmärkt själv! :-)

Hilde - här är det pimping på hög nivå ja :-)

Linda - tack söta!

Kram och god natt tjejer

Mollymera sa...

Snyggt!!
Jag har fuskblommor ute som jag köpt på Fritsla tyglager, de ser rätt naturtrogna ut. Är lika fina fast vi är i stugan titt som tätt och inte har vattnat så mycket som man borde.

Kram

Mollymera sa...

Helt fantastiskt!!! Jag har inte kunnat kommentera med mitt google konto men nu gick det, fattar nada!!
GLAD!!

HOUSE of ADELA sa...

Sååå fint du har gjort! Härligt=)
Jag är ju en rosalover så detta är paradiset för mig;) Så fint du har hemma!

Kramar
Adela

Marika sa...

Jätte fint:-)

Härliga bilder!
Kram

mamma sa...

Det blev jättefint.

Kram

Gamla mamman sa...

Christina - Fritsla tyglager är suveränt! Tar alltid en tur dit när jag är hemma. Grattis till google-konto-framgången :-)

Adela - tack! Det blir inte som hos dig, men lite sommarromantiskt är det i alla fall.

Marika - tack!

Dumpapp - tack för hjälpen :-)

Kramar!