torsdag 14 juli 2011

Semesterkänslor med räkor och hatt!

Igår kom sambon med det suveräna förslaget att vi skulle gå ut och äta (precis som att vi gör det väldigt sällan...), och passa på att få lite semesterkänsla trots att vi jobbar än. Det var iskallt mitt på dagen men tog sig under eftermiddagen och vi hade en riktigt fin och varm kväll på en ny favorit; Royal Marine, på solsidan av Aker brygge, nedanför fästningen. Det är fortfarande saftiga priser - och räkor - men ändå billigare än skuggsidan på Aker brygge, och det är ju förstås ett stort plus; att ligga i solen. Älskar att strosa runt kring rådhusplassen, det är så öppet och fint vid vattnet.

På vägen dit hittade jag en stråhatt, som jag letat efter till semestern. Är verkligen inte nån hatt-människa, känner mig hel-idiotisk och tycker att folk stirrar, men hade glömt solglasögonen och då kom den väl till användning! Bidrog nog lite till semesterkänslan den med. Gissa om vi köpte en glass på Ben & Jerry's på vägen hem?

Räknar ner timmarna nu, ca 24 kvar, sen är det långledigt, jippiiiiiiii!







9 kommentarer:

Odd me sa...

Vad härligt det ser ut! Och du är skitsnygg i hatten :) Kram

Anne sa...

17 vad jag blir avis nu - vi har kallt och jag går på pulver några dagar till för att bli av med semesterhullet :o) Och ja - hatten är en hit :)
KRAM

Hilde sa...

Tjusig hatt! Räkor... mums. Nästa vecka blir det rykande färska räkor direkt från båt:)
Kram

Tindy sa...

Helt enkelt superhärliga bilder!!!
Rara, snälla säg mig var du köpte hatten jag MÅSTE köpa en likadan..tror du att du kan hjälpa mig??
Kram kram:)

Unknown sa...

Åh vad härligt det ser ut! Kram

Gamla mamman sa...

Odd me - alltid skönt att komma till "havet", eller fjorden här då :-)

Rosen - ska regna imorgon så bäst att njuta medan man kan. Ok med pulver så länge man inte kan gå och äta räkor :-)

Hilde - å, Norge som väntar? Så härligt!

Too di loo - jag har skrivit inne hos dig, ta kontakt om du vill att jag köper en till dig!

Linda - det var supermysigt, sånt där gör man ju inte så många gånger per år om man börjar räkna

Kram girls!

Jeanette sa...

Sicken underbar kväll....jag åt mackor och fil.... :D gott det med men ingen sån där mysig utsikt och jag satt i träningskläder. Asg...så olika det kan vara. ;)

Tycker du var übercool i din hatt!

Kram

Lingonberrie sa...

Så härligt! Underbart att ha lite för-semester och räkna ner.....Så skönt det kommer att bli?


kramar!

Gamla mamman sa...

Jeanette - tack! Übercool hör inte till mina vanliga attribut :-) Mysigt med fil och macka i träningskläder det också :-)

Lingon - mmm, har gått lätt att jobba de sista dagarna, ska bli så härligt med semester :-)

Kram!