fredag 2 september 2011

På väg till Beitostølen!

Hela la familia har cruisat upp från Sverige och nu styr vi kosan mot Beitostølen och dubbelfödelsedagsfirande! Längtar! Har tänkt göra ett försök på Besseggen - Norges mest populära trecking-tur - men vädret ser inte ut att vara med oss. Om det blir för blött och grått tar vi nog en kortare variant. Roligt och härligt ska det bli i alla fall - Beitoturerna är verkligen som balsam för kropp och själ, där vi laddar batterierna och bara har det skönt. Det blir nog inte så mycket bloggande i helgen - så god helg på er alla!

De här korten tog kompis Jesus allra första gången jag gick Besseggen. Fantastiska vyer och fantastiska höstfärger! Om nån undrar över det overkliga turkosa vattnet så blir det så av smältvatten från glaciärerna.


4 kommentarer:

Odd me sa...

Å Beitostölen (har inga norska ö) är så vackert! Har iof bara varit där på vintern men det var så fint! Och när man satt och drack en after skiöl i solskenet på eftermiddagen i backen såg man hela dalen och de andra bergen, så vackert! Bra backar med :) Ha det så bra! Kram

Odd me sa...

Jag igen :) Måste bara säga att bergen ser ut som drakryggar! Vet att jag var så fascinerad av det när vi bilade upp! Syns så tydligt på dina bilder :) ( Nej jag tror inte på drakar :)) Läckert med det turkosa vattnet! Syntes inte när det var isbelagt! Kram igen

HOUSE of ADELA sa...

Men vilka fantastiska bilder! Underbart!

Kramar;)
Adela

Gamla mamman sa...

Odd me - Söt du är :-) Visst ser det ut som drakar! Precis vad jag tänkte när jag såg dem för första gången. Och jag kan inte få nog av vyerna - det är så himla vackert :-)

Adela - man blir glad av att se dem!

Kram på er!