söndag 11 september 2011

Valdag med amerikanska pannkakor och bacon

Idag har jag varit och röstat - för första gången i Norge! Är ju inte norsk medborgare och därför får jag inte rösta till Stortinget, men i lokalvalet är det fritt fram för alla kommunens invånare. Egentligen är valdagen imorgon, men tror de flesta vallokaler har öppet idag med och det var ganska mycket folk. Vi har sån tur att vi bara behöver gå över gatan, in på den fina gamla skolan. Vilken nostalgi med en gammaldags gympasal! Och jag är 100 % säker på att jag röstat riktigt - fanns inga andra alternativ, trots att jag gjort en del reserach i år och varit villig att lyssna på en hel hög av partier och argument.

Som uppladdning har vi haft Lyckotrollet, Gollum och svägerskan på pannkaksfrukost - amerikanska tjockplättar med lönnsirap, bacon och blåbärssylt - och sen tog vi med oss Lyckis på en promenad. Hon fick vara med och rösta också - väldigt spännande med alla bås och ribbstolar :-)





7 kommentarer:

Anne sa...

Wow vilken frukost - måste testa någon gång!
Kram

Gamla mamman sa...

Jag gör det! Och när man redan ätit massa pizza och choklad kam man ju lika gärna fortsätta med pannkakor, bacon och lönnsirap :-)

Kram

Odd me sa...

Åh dreggel vad gott det såg ut! Har du något bra recept på sådana :) Kram

Hilde sa...

Å gudars vad gott det ser ut. Då funkar det på samma vis som i Sverige. Jag får rösta vid kommun och landsting.
Kram

Unknown sa...

Å herregud! Vad gott! Och med bacon till! Mums! Många utropstecken;) Kram

Mallgrodan sa...

Är det inte scones så är det pannkakor, du kan då verkligen fresta:) Och jag kan tänka mig att bacon bryter av smaskigt till det söta. Mums!

Gamla mamman sa...

Odd me - tro det eller ej; receptet är från Rutiga kokboken! Jag ska lägga ut det här :-)

Hilde - har du funderat på att bli svensk medborgare?

Linda - det var en hit med bacon till faktiskt :-)

Mallis - måste dra andra ner i fördärvet när jag har så dålig karaktär själv ;-)

Ha en fin dag tjejer!