fredag 9 september 2011

Vannvittige vannmengder och vänliga vandrare

God morgon! (Eller speciellt god är den inte, men återkommer till det.) Tog en promenad igår kväll, för att rensa hjärnan och få lite luft. Och för att se skådespelet vid Mølla. Akerselva håller på att svämma över - och har väl gjort det på vissa ställen - och fallet vid Mølla är otroligt mäktigt! Det var mycket folk som var ute och tittade och fotade, och det blev sån där härligt spontankommunikation med okända människor. Små varma leenden, en liten kommentar som man blir så glad över. En man - med ordentlig kamera - sa: "For noen vannvittige vannmengder - ha ha du hørte jeg sa "VANNvittig" ha ha. Får du noen fine bilder?" Och jag blev på mycket bättre humör.

Och det är jag fortfarande. Men inatt blev jag dålig och ligger nu hemma med magsjuka, eller nån sorts matförgiftning. Skulle varit i Tyskland hela helgen, men nu står väskan i hallen och jag ligger alltså här. Det finns dock en positiv sak med det - jag får en hel helg med sambon, och det är värt mycket :-)

Till er som är i Oslo i helgen - en promenad längs Akerselva är ett absolut måste! Håll i er nu - det blir mycket bilder - och filmer t o m.








 

2 kommentarer:

hällkulla sa...

Nämen ojdå, det var som värst!! Har tydligen missat nyheter på tv:n....
Minns en gång då jag hade små tråkigt nån regnig höst lördag då jag bodde i Oslo och bestämde mig för att ta bussen ut till Ikea, men jag var typ den ända i bussen för det alla andra Oslobor fattade att hållas hemma, men inte jag.... Minns hur det forslade på gatorna givetvis inte lika mycket som på dessa bilder men det var nog då något slags ovanligt regn.... Redan då insåg jag mig var lite inredningstokig, när inte ens regn och risk för översvämning hindrar en... Hahaaa

Önskar dig en fin helg!!
Kram
Pi

Gamla mamman sa...

Det var mäktigt att stå och titta på - nästan som att var I älven. Men vete sjutton om inte IKEA är nästan lika bra ;-)

Ha en fin-fin helg du med!
Kram