lördag 29 oktober 2011

Camilla Thulin & Agnes Braunerhielm spyr galla över Odd Molly

VAD ÄR PROBLEMET? VAD ÄR PROBLEMET?? Jag förstår verkligen inte Odd Molly-debatten! (om man nu kan kalla det debatt eftersom man bara tillåter ena sidan att framföra sina åsikter - bjud för f...n in de som ANVÄNDER kläderna nästa gång!)

Hade ju önskat att jag lyssnat på skiten (hör smörjan här), skrattat gott åt idiotin och de fisförnäma besserwissrarna och fortsatt att vara stolt över mitt klädval, vilket jag förstås är - men jag blir upprörd! På riktigt! (det är ju ingen nyhet att jag upprörs av saker och ting...)

Hör på de här otroliga argumenten, mot ett klädmärke OCH mot oss som har det på oss: 

1. Jag förknippar Odd Molly med väldigt infantila kläder för den vuxna kvinnan
2. Madicken liksom, man vill inte växa upp och bli stor
3. Det är ju inget märke som det finns nåt mode i
4. Det finns ju andra märken som verkligen är otroligt feminina och kvinnliga i sitt uttryck
5. Infantiliseringen av den vuxna kvinnan - väx upp, bli stor (Thulinskan gör narr av oss som bär Odd Molly)
6. Jag gillar att vara vuxen. Jag vill inte se ut som mina väninnors döttrars döttrar
7. Det här är ju Madicken-generationen och lilla Ida
8. Å andra sidan, när jag var 8 år läste jag Madame Bovary, jag läste inte Madicken
9. Det är som en sekt kring märket
10. Den är ju inte så klädsam (om Odd Molly klänningar)
11. Så snygga som du [Dag Sebastian Ahlander] är är de inte (om alla svenska tanter)
12. Det är ju sjukt dyrt (om begagnad Mollyblus)
13. Det är kopplat till medelklass, det är väldigt lätt att hata allt som är medelklass
14. Som gillar att måla sitt hem vitt och har typ stenar hemma som det står "kram" på (om medelklassen - man hör hur Thulinskan skrattar överbärande i bakgrunden åt dessa patetiska människor som har stenar med kram på i sina vita hem)
15. Mår man bra i sin puffdress med lite smock och pingelpangel så ska man ha det; så länge man är vänlig
16. Det finns väl en sekt bakom det liksom (kan urskiljas i en strid ström av svammel svammel)
17. Att vuxna kvinnor går omkring och ser ut som Madicken - det är min kritik i det hela

Den ende som faktiskt sa något vettigt var Dag Sebastian Ahlander (och nån gång Ebba Svanholm)! "Hur kan någon bli upphetsad av det här?" "Det är ju orimligt; varför ska man hålla på att hata? Det är ju bara att låta det vara!"

Fast om man läser Madame Bovary när man är 8 förstår jag ju att man får problem som äldre och absolut måste hävda sig och framföra sina expertkommentarer och framhäva sin egen sexighet och mogenhet. Att klanka ner på andra ger väl någon sorts tillfredsställelse och känsla av att duga. Att damerna Thulin och Braunerhielm kommer med det ena motstridande uttalandet efter det andra är för mig också ett bevis på just det - det här handlar om en önskan om att synas och att få hävda sig. Men snälla Camilla Thulin - när du kallar mig för infantil måste jag bara fråga igen - VAD ÄR PROBLEMET? Hur mogen man är sitter definitivt inte i ens kläder - och det har du med bravur bevisat!

Jag kan inte komma fram till någonting annat än ren och skär avundsjuka. Och det kan man ju på sätt och vis förstå. Hade du velat få uppmärksamhet för Army of lovers patetiska dräkter och för att du stylade Lars Lejonborg (!!) eller för att du har utvecklat ett urstarkt varumärke och kläder som helt vanliga kvinnor i ALLA åldrar tycker om?

Jo, det här var ju ytterst klädsamt! Väldigt praktiskt med den där djupa urringningen också. Och om man dessutom ser piss-sur ut och spökar ut sig genom stenhård make-up blir man nog betraktad som väldigt mogen och vänlig. Bilden från http://www.camillathulin.se/camilla-thulin-collection/

15 kommentarer:

Helen sa...

Ja jag kan ju tycka att man ska vara vänlig oavsett vilka kläder man har.
Såvida man inte är Madickens onda tvilling som jag ;)
hahaha

Minoo sa...

hahha, hon ser ut som en ond trädgårdsslang på den bilden! Håller med det här är ren och skär avundsjuka... jobbigt för modevärlden att de inte kom på odd molly före odd molly liksom...

Hilde sa...

Haha, vad skön du är. Camilla borde hålla käften där hon står i sin "tant-klänning" och ser ut som Cruella DeVil.
Kram

Gamla mamman sa...

Helen - ha ha, då är vi trillingar i så fall :-)

Minoo - trädgårdsslang, just precis så ser hon ut! Så himla tråkig debatt, tänk om förstå-sig-på-arna nån gång kunde debatterat varför saker är BRA!

Kram kram!

Anne sa...

Visst blir man lite trött - du har väl sett bilden på ms Thulin i hatten inne hos LindaG???
Stylish så det förslår :D

Lingonberrie sa...

:-D

Kramar

K. sa...

Haha... Först och främst är Thulin minst mogen av alla som som vuxen klankar ner på andras klädval. Hon verkar lida svårt av ålderskomplex själv så många gånger som hon nämner det. Synd att vara tant i den åldern liksom. Och mycket barnsligt att ge sig på andras klädval. Tantig utanpå och barnslig inuti alltså. Och sedan reagerade jag också på Agnes som säger att de aldrig haft med Odd Molly i Rodeo. Kanske inte deras stil ändå, men faktum är väl att Odd Molly som företag alltid gått sin egen väg och inte köpt en massa annonsplats? Utan annonsplats ingen plats inne i tidningar heller. De är lika sponsrade tyvärr som allt annat nuförtiden... Kram

VivanDivanGoesFashion sa...

Man kan inte annat än skratta åt det där programmet. Hellre Madicken och "omodern" i en stor gemenskap än en bitter-f i gamla gardiner

Kram

/Vivv

Klänningstjej sa...

Usch ! Förstär verkligen inte det här...
Läste inte Madame Bovary förrän jag var 15-16 så jag kanske är lite infantil? Hursomhelst så stannar mina mollysar så länge jag själv gillar dem. Oavsett vad la Camilla eller nån annan tycker, sådetså! :)

Gamla mamman sa...

Hilde - Cruella devil var ju riktigt likt! Och hon pratar om att vara vänlig...

Rosen - jepp, hatten såg jag. Gud vad fin, en sån ska jag önska mig till jul! Så att jag ser lite mer mogen och sexig ut :-)

Lingon - jag ler också nu, inte så arg längre :-)

Katinka - Du har säkert rätt om Rodeo, klart man köper sig plats i tidningen. Blev våldsamt irriterad på deras överlägsna attityd! Och synd att ingen kunde trycka till dem lite.

Vivvi - ha ha, verkligen gardinigt så det förslår. Tack och lov för att jag träffat er och inte Camilla-aktiga kärringar!

Klänningstjej - tycker det är helt förfärligt att kända, ansedda människor uttrycker sig på det viset. Mollysarna behålles här med så klart - hellre lilla Ida än argbigga i gardin :-)

Kram tjejer! Nu har jag förresten smällt saken och tänker lämna ämnet. För den här gången - det dyker väl upp fler bitterkärringar vad det lider kan jag tro...

Helen sa...

"Argbigga i gardin" den måste jag få låna =)

Så kan du få "Ser ut som uggla på en kvast" av mig ;)

Katarina sa...

Uschhhh!!! Vad de är obehagliga!! Jag känner riktigt obehag när jag lyssnar på de där tanterna. Vad skönt för dem att sitta och gadda ihop sig och kräka galla över människor de ser ner på från sina höga jävla hästar. Jag förstår dig tigern jag blir dö arg! Otroligt barnsligt! Nu står Camilla o tant Braunerheim på hat listan. Gilla olika säger jag! Och låt var och en göra som de vill, sluta dömma och tro att ni kan styra och bestämma. Blä! Jag får ofta komplimmanger för mina kläder och ÄVEN av män :O)

Kram

Gamla mamman sa...

Helen - Lånar gärna uggla på en kvast :-)

Katarina - skönt att det inte bara är jag som upprörs! Man borde ju inte bry sig, men jag gör tyvärr det. Huvudsaken är att vi tycker kläderna är fina :-) Och kul förstås när man får komplimanger!

Kram på er!

Mio sa...

Ha ha, det var ett argt och roligt inlägg:) Måste hålla med om att jag inte ser så mycket stil i den där Thulin-damen jag heller, lite för mycket smink o.s.v. men hon kanske fortfarande inte har växt upp från experimenterande i mammas sminklåda...

Gamla mamman sa...

Mio - nog var jag upprörd alltid, det gick väl inte att missa... :-) Ilskan har lagt sig, men min inställning till Thulinskan har för alltid förändrats. Ha ha, tror du har rätt i det där med mammas sminklåda!