tisdag 4 oktober 2011

Lataste lilla laxen

Om man har bråttom och vill ha nåt gott! Det var egentligen sambons tur att laga mat, men jag gav honom lite draghjälp :-) Testade nåt som skulle gå snabbt, och snabbt gick det. Gott var det med, mmm!






Recept - lataste lilla laxen

Färsk laxfilé, gärna Salma
Olivolja smaksatt med citron
Gul lök
Konserverad jalapeños
Salt & peppar

Dela upp laxen i portionsbitar, lägg på bitar av aluminiumsfolie. Ringla över rikligt med olivolja, salta och peppra. Skala och skiva löken i ringar, lägg över laxen. Lägg på några jalapeños-ringar. Vik ihop foliepaketen och lägg i en ugnssäker form. Sätt in i ugnen, 200 grader, ca 10 minuter. Servera till potatismos med mosad fetaost!

3 kommentarer:

Hilde sa...

Mums vad gott med lax. Jag saknar färsk lax i skogen:)
Kram

Lingonberrie sa...

Åh vad gott det såg ut. Jag bara älskar lax och har precis satt i mig lite fisksoppa.
Tack för inspirationen söta Tiger. Du har inte vägarna ner till skåne/Köpenhamn?
:-D

kramar

Gamla mamman sa...

HIlde - hört om skogslax? ;-)

Lingon - lax är typ det enda i fiskväg jag äter - tycker det är jättesvårt att hitta på nåt annat! Jag hade en förhoppning om Skåne i oktober med det blev inte så :-( Men jag har inte gett upp, och jag har sååå lust att komma söderöver!!

Kram!