onsdag 5 oktober 2011

Resfeber

Shit - för att säga det på ren svenska - nu är det betydligt mindre än två dygn kvar tills jag ger mig västerut mot San Francisco! Tanken har väl slagit mig lite då och då, men har fram till ca nu tänkt att det ska ske någon gång "i höst", långt från här och nu. MEN SÅ ÄR DET JU INTE ALLS - DET SKER JU JUST HÄR OCH NU! Min vanliga tidsoptimism har tydligen slagit nya rekord för inte har jag gått igenom smutstvätten, inte har jag planerat vad jag ska ha med mig, inte har jag tänkt på vad vi ska göra (annat än bokat Alcatraz för länge sen) och inte har jag pratat med mina resevänner (vilket väl tyder på att vi befinner oss på ungefär samma mentala nivå alla fyra...)

Ok, dags att börja tänka lite på det ikväll. Det är ju faktiskt en del av resan det också; att få drömma lite, planera och förbereda, att glädja sig till det som komma skall.

11 kommentarer:

Odd me sa...

Åhh vad spännande! Sådär kan jag också bli ibland :) Islandsresan kom som någon slags överraskning trots att den var bokad ( eller kanske just därför) långt innan! Packningen blev därefter också :)) Mitt livs sämsta packning! Hoppas du får en härlig resa! Kram

Septemberflikka sa...

Åh vad härligt! Jag blir sämre och sämre på att packa i tid men jag tycker det är rätt skönt. När jag var yngre var det ung två veckor innan. Fast förutsättningen med sent packande är ju att allt är rent.

Ha en bra resa!

Kram

Hilde sa...

Din lyckost! Behöver du en personal shopper med i bagaget, hojta till bara;)
Kram

Tindy sa...

My oh My vad spännande, en stad jag verkligen skulle vilja åka till, har varit i New York flera gånger men fransisco:) Har alltid lockat...
Jag hoppas på paket med den underbara koftan snart, hoppas hoppas på i morgon eller övermorgon:) kram fina!!

Fröken Abbe sa...

Ooo, vad härligt!!!!
Kram

NAIMIEZ sa...

Underbart med resa!!! Makens moster bor i San Diego :) får jag åka med?

Kram!!!

Lingonberrie sa...

Wow vad häftigt....har alltid velat åka dit...

kramar!

Lillis goes Odd sa...

Önskar dig en trevlig resa! Drömmer vidare om min framtida, ännu ej inplanerade usa resa.
Kram!

Lena sa...

Hej! Har inte kommenterat hos dig forrut men tittat in de senaste manaderna for att se dina fina MOlly-combos!
SF ar UNDERBART! Jag bor sen manga ar tillbaks ca. 1 timme soder om SF. Ni kommer att ha jattekul vad ni an gor. En sak som jag verkligen gillar ar att cykla (ni kan hyra cyklar i Pier 39 omradet t.ex.) langs vattnet till Golden Gate Bridge, sen over GG bridge och till Sausalito. Sen kan man ta farja fran Sausalito tillbaks till SF om man inte har lust eller ork att cykla tillbaks. Jattemysigt och inte speciellt langt.
Trevlig resa!

Unknown sa...

Gud vad härligt! Hoppas ni får en underbar jente-tur! Kram

Gamla mamman sa...

Odd me - det här blir nog mitt livs sämsta packning... Men som tur är kan man ju shoppa lite på resmålet om det behövs ;-)

Septemberflikka - man blir mer och mer effektiv (fast nu glömmer man kanske hälften istället...)

Hilde - väskan blir nog bara halvfull - så möt upp på Gardermoen imorgon! ;-)

Too di loo - har den inte kommit än?? Valde att skicka rekommenderat eftersom det var mer än nog pengar till det, så den blev inte postad förrän i måndags, men du borde ju ha fått den nu! Ska kolla upp med pappa som har kvittot!

Abbe - ska bli skönt med semester :-)

Naimiez - Hilde ockuperar bagaget, men handbagaget är inte fullt än, du är välkommen :-)

Lingon - ni får planera in nästa resa dit! Om det nu är nåt att ha...

Lillis - skulle gärna gjort "stora USA-resan" jag med - en dag så!

Hej Lena - och välkommen hit! Tack för jättebra tips - det ska jag absolut försöka sälja in :-)

Linda - det brukar vara bra med jente-tur, har tro på den här också :-)

Kramar!