fredag 25 november 2011

Ett paket har kommit till rätta!

Jippi! Befarade att de hade kommit bort. Att de hade ramlat ner nånstans över Atlanten. Eller nån norsk tollbetjänt "råkat" få med dem hem. Eller att postbudet lagt i fel brevlåda. Men till slut - får anta att tollvesenet har mycket att göra innan jul - dök de upp igår! Hurra! Deepfling var aldrig bekymrade och det lugnade ju lite, men ändå skönt när avin äntligen låg i brevlådan. Har invigt idag - ser ni vad det är? Bilder kommer senare.

Nu ska jag laga mat. Lite orolig för att jag inte är hungrig; brukar ju skaka av hunger vid fem-tiden. Men så kom jag just ihåg vad jag åt till lunch; rakfisk till förrätt, ribbe, två olika julepølser, pinnekjøtt, medisterkaker, potatis, kålrabbistappe, surkål, rödkål och brunsås till huvudrätt och riskrem till dessert :-) Första norska julmaten! Inte så konstigt kanske att jag inte är direkt vrålhungrig än...

5 kommentarer:

Unknown sa...

Johodå! Ser vilken goding du har fått hem! Fin! Kram

Hilde sa...

Jodå, jag tror jag vet vad det är:)
Din lyckost som haft pinnekjött i dag. Till helgen kommer mina päron igen så då blir det norsk julmat.
Kram

Anne sa...

Har ingen aning om vad hälften av det där du ätit är för något men det låter som om du borde vara mätt hihi.
Kram

K. sa...

Wow vilken julmat. Nej, det är definitivt inte konstigt att du inte var hungrig vid hemkomst. Jag brukar äta en rejäl lunch, men är alltid hungrig ändå. Ha en fin helg. Kram

Gamla mamman sa...

Linda - såklart, glömde att det är ett gäng molly-nördar som tittar in här ;-)

Hilde - just pinnekjøtt klarar jag mig utan faktiskt. Perfekt att få föräldrarna på besök sådär innan jul :-)

Rosen - ha ha, mätt it is! Ungefär allt är fet köttmat :-)

Katinka - saknar ordentliga luncher, men idag blev det väl bra :-)

Kramar!