lördag 5 november 2011

Pippi Långstrump-molly

Är det inte Madicken, så är det Pippi! Saknas bara de röda flätorna :-) Men lite experimenterande får man väl vara? Och när sambon gav sitt godkännande kände jag mig trygg på att gå ut i galenskaperna. Odd Molly Fedden knit jacket, crysalis minigown, by Ti Mo och Cream underklänningar. Tre klänningar (!) och en kofta alltså. Fedden känns lite mer uppklädd än en vanlig kofta, som ett mellanting mellan cardigan och kavaj. Fortfarande inte helt överens med det bruna sidenbandet dock.






16 kommentarer:

Josanne sa...

Skitsnyggt experimenterat!!! Du är lätt världens snyggaste och coolaste Pippi!
Ha en fin dag! Kram!

Odd me sa...

Härligt! En riktig gladstass :) Kram

VivanDivanGoesFashion sa...

Supersnyggt matchat. Tycker det bruna sidenbandet passar perfekt med färgen på stövlarna och det röda är ju så snygg. Klockrent

Kram
/Vivvi

Hilde sa...

Snyggaste Pippi jag någon gång sett:)
Klockren kombo.
Kram

Mollymera sa...

Det var ju skitfint!!
Kram

K. sa...

Det där var snyggt! Och glatt! Precis vad man behöver just nu. Kram

Karen sa...

Your layered slips make Pippi very stylish indeed!
Kram,
Karen XOXO

Dr Molly sa...

Otroligt snyggt!!! KRAM

Unknown sa...

Inga galenskaper utan bara jäkligt skit-snyggt! Kram

hällkulla sa...

URSNYGGT!!
Helt perfekt och ljuvligt med tre stycken volanger!!
Vill oxo ha!!

Kram
Pi

hällkulla sa...

Efter en noggrannare titt så såg jag att by Ti Mo kjolen finns också i min garderob... Borde visst lite leka och pröva kombinera mera... :)

-pi

Life´s Silverlining and I sa...

Jättesnyggt! Cream klänningen underst var jättesnyggt att h
a ihop med det andra. Varje gång jag ser denna kofta på dig känner jag att jag vill ha den också!
En fråga var köpte du dina höga sixtyseven stövlar?
kram på dig!

Improve my days sa...

I love it!
Sometimes a little change is good... and by the way, i love Pippi :)
Hugs

Gamla mamman sa...

Tack alla för söta kommentarerna! Känner mig trygg på att jag kan ha det igen :-)

Hällkulla - ha ha, vad komiskt att den hänger hos dig med

Silver - Köpte stövlarna på Walkabout på Grensen i Oslo centrum!

Kram och god kväll finingar!

Anonym sa...

Hei
Hvor fikk du kjøpt den nydelige jakken?Jeg ønsker meg veldig en Odd Molly Fedden cardigan, men får ikke tak i en...
Hilsen Randi

Gamla mamman sa...

Hej! Jag köpte min på Deepfling.com, men tror de är slut där. Men sök på Odd Molly Fedden knit på google, så hittar deu den på olika webshoppar! De flesta sänder till Norge. Om du är osäker på hur det gör med frakt och fortolling så skriv eller ring och hör med dem först. Lycka till!

Tigern