torsdag 29 december 2011

Julefrid & vänlighet på trikken

Det borde ju vara självklart att vara vänlig, men med alla konflikter och krig, i det stora och lilla, är det tydligen inte så enkelt. Jag är själv inte alltid - eller kanske ens speciellt ofta - den vänligaste, och kan bli allt från himla sur och fly förbannad till vansinnigt irriterad och direkt otrevlig, men jag blev lite inspirerad på trikken häromdagen. För det är ju inte så svårt egentligen; att göra och tänka som Dalai Lama och Nelson Mandela också i vardagen:


Nobels fredssenter är förresten ett fantastiskt ställe, med många vackra utställningar och installationer. Ingen går oberörd igenom. Ett måste för varje Oslo-turist!

Och på tal om trikken (spårvagnen alltså) kom biljettkontrollanterna med pepparkakor och glögg istället för kortautomat och botblock några dagar innan jul! När jag frågade om de inte ville se biljetten svarade de bara att "det är ju jul!" :-)

8 kommentarer:

K. sa...

Vänlighet kan man aldrig få för mycket av och det är bra att tänka till om den ibland. Jag glömmer ofta bort basics där och behöver verkligen det här inlägget! Bra gjort! Kram

Fröken Abbe sa...

Jag som undrat vad trikken var för något - nu vet jag! Och vilka bra tänkvärda skyltar!
(Du har väl inte missat mitt mail?)
Kram

Tindy sa...

Å så så bra..Vänlighet är helt underskattat...Skatt, kan du maila mig...behöver din hjälp...:)
todibo@hotmail.se
kram kram :)

Hilde sa...

Det var inte illa av trikkpersonalen. Helt underbart!
Kram

Unknown sa...

Vad härligt! Det lilla gör så mycket:) Kram

Lingonberrie sa...

Hihihi. Älskar den sista..:-D

kramar

cindy's ▲ sa...

Hej! :)

Sugen på ett par Jeffrey Campbell skor till ett minipris(60% nedsatt pris)?! Just nu erbjuder Members.com grymma rabatter på JC-skor & andra snygga grejer. Bli inbjuden och få 50 kr att handla för direkt.

Lämna bara din mail i detta inlägget så skickar jag en ivite:
http://cindyvuong.blogg.se/2011/december/60-rabatt-pa-jeffrey-campbell-skor-2.html#comment

OBS! Kampanjen börjar kl 12 idag 30/12, bäst att skynda dig!!

Kram
Cindy / http://cindyvuong.blogg.se

Gamla mamman sa...

Katinka - man blir så fokuserad på alla småproblem man har och glömmer att vara vänlig tror jag. Tur man blir påminnd ibland :-)

Fröken Abbe - Ja, jättebra skyltar! Har mailat dig :-)

Too di boo - har mailat dig med!

Hilde - gissa om jag blev överraskad :-)

Linda - borde tänka på det lite oftare, att det inte ska så mycket till :-)

Lingon - Ha ha, jag med! Tur det inte står i omvänd ordning ;-)

Kram!