söndag 18 december 2011

När det inte blir som man tänkt sig

Hallojs! Nu ska jag snart sluta terrorisera er med fjällbilder som svämmar över av sol, snö och vinterromantik. Men lite till får ni tåla! Vi hade inte ens med oss slalomskidorna och alpinutrustningen, trodde inte det var några bra förhållanden i backarna och i centrum blir de lite för platta också, men så igår ändrades förutsättningarna lite.

Vi gick inom världens bästa sportaffär - Sport1 på Beitostølen. Lite tidigare hade sambon avslöjat att han tänkt köpa slalompjäxor till mig i julklapp, och jag kontrade med att de skulle nog inte varit med på önskelistan... Sambon fick lite lätt panik inför den stundande julhelgen, men kom så på den geniala idén. På Sport1 hade de Telemarksutrustning till 70 % rabatt, så om jag kunde tänka mig att få min julklapp en vecka för tidigt och själv köpa skidor och bindningar så skulle vi slå många flugor i en smäll; åka alpint dagen därpå, rädda sambons inspurt av julklappsracet, få bra Telemarksskidor till ett bra pris.

Sagt och gjort, hem kommer jag med ny Telemarksutrustning :-) Det fungerade utmärkt - även om det kändes lite konstigt att åka i bubbeljackan och utan hjälm, och även om jag har mycket kvar att lära. Men jag har fått blodad tand! Efter nästan 30 år på slalomskidor var det dags för nåt nytt, och så som jag har längtat efter att lära mig nåt nytt får jag nu möjligheten. Längtar redan till nästa gång!












4 kommentarer:

Anne sa...

Men oj - där är verkigen snö! Tycker att din sambo var jädrans listig :) Själv har jag inte åkt skidor mer än 3-4 gånger sedan jag flyttade ner till Stockholm så jag skulle väl slå halvt ihjäl mig om jag försökte :)
Kram

Septemberflikka sa...

Underbart! Telemark är så himla kul. Backarna får en helt annat dimension och tom de blå backarna blir svåra ;-)

kram

Sara Mia sa...

Vilka underbara bilder! Snörika fjällbilder kan mitt sinne aldrig få nog av. Vi är en riktig vinterfamilj. Skidor, snöskoter och vinterfiske, you name it. Båda sönerna "hotar" med att flytta norrut så snart de slutat gymnasiet. Vi får väl se... Kram!

Gamla mamman sa...

Rosen - tror det sitter i! Som att cykla ungefär. Du får komma på besök här :-)

Septemberflikka - ja, blå backar är perfekt att lära sig i! Himla roligt, att jag inte gjort det tidigare!

Sara Mia - håller med, kan inte se mig mätt på snöklädda fjäll och klarblå himmel. Vad kul med vinterfamilj! Fast får hoppas sönerna inte flyttar så långt.

Kramar!