torsdag 1 december 2011

Tigerns julkalender - julklappar från web-shoppar i USA

Har tänkt starta en liten adventskalender till er. Varje dag fram till jul kommer ett litet tips eller nåt annat till er som ni kan ha nytta av. Hoppas ni har glädje av det!

Lucka 1. Jag är nästan klar med klapparna, jippi!! Brukar visserligen vara ute i god tid, men inte så här tidigt. Börjar ju låta som en klisché, men mitt tips är absolut att surfa runt lite på nätet och köpa julklapparna i webshoppar, speciellt amerikanska sådana. Bl a ligger dollarkursen på en fördelaktig nivå och ofta får man en liten rabatt i förhållande till vanlig butik. Den stösta vinsten är dock att man slipper irra omkring på stan som en svettig hamster!

Om man hittar nåt i USA där de inte sänder utomlands finns det en väldigt smart lösning för det; jetcarrier.com! Där registrerar man sig gratis med sin riktiga postadress i Norge, Sverige eller Danmark och får en amerikansk mailbox-adress som kan användas till shoppen i USA. Paketet sänds så till "din" adress där Jetcarrier-personal på plats tar emot paketet. Du bokar flyg eller sjöfrakt - beroende på storlek och vikt på paketet - och Jetcarrier tar hand om transport, förtullning och tracking helt fram till din brevlåda. Prislistorna är tydliga och enkla och det är relativt billigt att frakta och förtulla. Fakturan får du från Jetcarrier när paketet kommit fram. Väldigt enkelt och helt tryggt som jag uppfattar det! Glöm dock inte att du måste betala moms och tull, vilket görs automatiskt åt dig. Se gärna till att du får trackinginfo från webshoppen till Jetcarrier också och teckna försäkring om du är orolig.

Jag kan ju inte visa här vad jag har köpt, men Sambon har öppnat första luckan i adventskalendern så det kan jag visa - en pälsmössa från HM. Öronlappar kan hänga nere eller vikas upp. Gott om öronen under kalla vinterdagar! Och så matchar den tigerns mössa med öron så bra :-)

10 kommentarer:

dumpapp sa...

Å vad ni är fina, längtar till jul, så vi får träffa er och K.

Kram till er båda

Unknown sa...

Najsiga mössor ni har. ;-)




Kraaaaaaaaaam

Lingonberrie sa...

Men vad smart service. Tusen tack för tipset!
Purl finns hos ajabajakids hälsar Doktorn..

kram

Stefan Nilsson sa...

Jag kör också en julkalender med bland annat träningsredskap och skönhetsprodukter på Biggest-Loser.se :)

VivanDivanGoesFashion sa...

Men gud så fina ni är :)

Vad fiffigt med den där tjänsten. Ska jag komma ihåg. Tack för tipset

Kram
/Vivvi

Gamla mamman sa...

Dumpapp - man måste ju matcha med sin sambo också förstås! Längtar till jul vi med!

Bönan - visst är de fina :-)

Lingon - det var otroligt smidigt - paketet kom hit på mindre än en vecka! Så dumt att Ajabaja tog bort sin rea igen. Får önska av tomten istället :-)

Stefan - ska in och kika!

Vivvi - tack söta :-) Jetcarrier funkade utmärkt, ren tur att jag hittade den.

Kram alla!

Life´s Silverlining and I sa...

Men så bra tips! Har du tips på bra webshopar också? så snygg du var i outfiten blir faktiskt sugen på den kombon nu när jag ser den på dig!
Kram!

Gamla mamman sa...

Ska tänka lite och se vilka jag har använt och tycker är bra! Kanske kan bli en ny lucka för oj så svårt det är att komma på 24 stycken inser jag nu...

Kram!

Hilde sa...

Vad fina ni är:)
Kram

Johanssonskan sa...

Tackar för tipset :-) Ja det har ju hänt en del gånger att man hittat något... MEN så levererar dom inte till Sverige. Så detta är ju kalas :-) Ha en finfin helg !