onsdag 11 januari 2012

Ängla-tigern med komplimang-funderingar

Tänk er följande episod: Jag var tvungen att gå tidigare från ett möte, och frågade om det var något mer innan jag gick. En manlig kollega svarade: "Bara att du är väldigt söt idag". Det här hände för några år sedan. Jag blev döds-generad, ööö:ade något och gick... Efter det gick det upp för mig att jag var urkass på att ta emot komplimanger, och började öva. Det räcker ju som allra oftast att bara säga "tack". Eller "vad snällt sagt". Inte särskilt komplicerat.

Trodde jag hade blivit ganska bra på att tacka, men icke...

Idag gällde det dagens outfit (of course) - Odd Molly Fedden knit jacket med hjärtat på ryggen. En ung, manlig kollega - som jag egentligen inte alls jobbar tillsammans med, och i stort sett bara känner till namnet - kom ut i korridoren där jag stod och pratade med andra kollegor om explosionen. Han ställde sig bakom mig och involverades i vårt samtal. Efter någon minut tog han tag i mig, granskade koftan i ryggen och sa: "Skulle bara se om det var ett hjärta eller änglavingar. Vilket som hade passat på dig!" Så vände han på klacken och gick. Och där stod jag kvar bland övriga och visste inte vad jag skulle säga... Misstänker att jag t o m rodnade lite... Ett tack hade kanske varit på sin plats! Det var ju faktiskt väldig sött sagt! Pinsamt... Måste visst öva mer.









Under Fedden - som fr o m nu ska få heta änglakoftan - hade jag by Ti Mo blommiga blus och den jättefina julklappen från Guldlock; Culture pulsvärmare. I exakt samma färger!

10 kommentarer:

Anne sa...

Men vad gulligt sagt :) Förstår att du blev lite överrumplad men glad.
Kram

HOUSE of ADELA sa...

Roligt att få komplimanger! Fint sagt av honom;) och ...koftan är sååå snygg!

Kramar
Adela

K. sa...

Det var väldigt fint sagt ju. Och jag förstår precis hur du menar. Jag har också så svårt att ta komplimanger på rätt avslappnade sätt. Det gäller liksom att öva sig i det. Kram

Johanssonskan sa...

Visst är det jättekul att få komplimanger :-) Jag är ganska bra på att dela ut såna jag med :-) Ser jag något annorlunda eller jättefint på någon okänd, kan jag bara stövla fram till personen :-)
Å du, du är JÄTTEfin i din "ängla" kofta idag :-)
Kram !

dumpapp sa...

Så sant, både hjärta och änglavingar passar på dej.

Kram älskade lilla ängel.

VivanDivanGoesFashion sa...

Men ååå vad gulligt sagt. Men jag förstår att du blev generad, skulle jag också blivit, garanterat :)

Du är jättefin i a f i din änglakofta och håller med honom, du hade passat i vilket som :)

kram
/Vivvi

Shopaholic sa...

SÅ fint sagt.....hade nog själv blivit lite generad....nästan lite på gränsen till flört ;-D
Är väldigt kass på att ta komplimanger....har inte fått öva så mycket på att ta emot sådana så det kan bero på det ;-D
KRAM!!

Gamla mamman sa...

Rosen - man borde ju VISA att man blir glad. Känner mig hel-idiotisk :-)

Adela - Den där koftan borde ju faktiskt få fler komplimanger :-)

Katinka - Vi får öva mera! Hjälper varandra ganska bra här i blogglandia ju!

Johanssonskan - Det är en fantastiskt bra egenskap! Det borde jag ha som nyårslöfte; att jag alltid ska säga det jag tänker när det är positivt om andra! Och tack, nu fick jag övat lite till :-)

Dumpapp - Vad sött sagt, tack!

Vivvi - koftan är bedårande, det tycker ju jag med, men de där änglavingarna är nog just svarta på mig... Men glad blir man ju i alla fall :-) Och tack för din fina kommentar!

Odd Molly-holic - Eller hur, nästan flirtigt! Och just därför borde jag ju sagt nåt... Håller med, det är ju inte ofta man kan öva. Bäst att passa på när tillfälle ges! Jag ska skärpa mig.

ALLA: TACK FÖR ERA FINA KOMMENTARER, BLIR RÖRD AV DEM, OCH NU HAR JAG JU FÅTT ÖVA PÅ KOMPLIMANGER IGEN :-) KRAMAR

Anonym sa...

Måste bara få fråga om blusen är ett kap nu eller om den är från någon äldre kollektion. Tycker den är urläcker!!

Trevlig kväll!

Gamla mamman sa...

Ulrica- den är från i höst! Vet inte vad den heter, men om du ringer Ti Mo och frågar vet de säkert vilken du menar. Det fanns många kvar sist jag var där :-)