tisdag 10 januari 2012

Drömmar i vitt

På tal om vita snödrömmar - det finns fler vita drömmar... Jag är egentligen ingen vit person, men mitt på sommaren, när huden har lite annan färg än vit och en albyl faktiskt ser ut som en albyl mot huden, och inte en leverfläck, kan det vara snyggt med vita, tunna, skira bomullsplagg. Och jisses så många fina, vita drömmar Odd Molly kommer med i vår och sommar! En ligger förbokad, men kunde nog tänkt mig ett par. Minst :-)

Är ni vita på sommaren, eller trivs ni bäst i sommarens alla sprudlande färger och mjuka pasteller? Som vanligt är jag både och. Allt, utan måtta. Går inte att välja. Kläderna följer humör och väder.

8 kommentarer:

Odd me sa...

Jag är allt utom vitt! Tycker det är jättefint på andra men själv känner jag mig som en lucia. Har ett fåtal kläder som är vitaktiga, Inga helt vita. Dessutom sölar jag extremt mycket när jag någon gång försökt med vitt, vilket jag inte brukar göra annars. Nä vi gifter oss inte, vitt och jag. Kram

Odd me sa...

Ehm fast med jeansjackan skulle jag nog vara beredd att göra ett försök med kanske :) Och den verkar inte vara helt kritvit :) Kram

Hilde sa...

Många snyggingar du har samlat ihop där.
Kram

Fröken Abbe sa...

Men jag håller med dig! När jag var liten frågades alltid efter sommaren:"Har du varit i Vitaby?" (en by i närheten hette faktiskt så!). För jag var ju aldrig i närheten av de andra fastän jag tyckte jag var solbränd.
Kram

Johanssonskan sa...

Fina plagg i vitt :-) Fast inte på mej. Isåfall måste jag ha något ovanpå, tex kofta i färg eller jeansjackan.
Kram !

Unknown sa...

Det är ju så fräscht med vitt! Men inte på mig som grisar ner mig så fort jag har nåt ljust på mig....Kram!

Life´s Silverlining and I sa...

Jo vitt gillar jag! Det finns ju olika vita nyanser och jag väljer de mer off vita nyanserna när man är brun, skitsnyggt tycker jag:-) kram!

Gamla mamman sa...

Odd me - i jeansjackan blir du ingen lucia :-)

Hilde - lite för många...

Fröken Abbe - ha ha, vi är nog ganska lika vita :-) Jag brukar få kommentaren "har inte du varit på semester?"

Johanssonskan - snyggast på andra tycker jag med, men blir alltid sugen mitt i sommaren

Linda - typiskt! Jag grisar en hel del jag med, spiller massa när jag äter. Får ha vitt när jag inte kommer i närheten av mat :-)

Silver - Off white tycker jag också är snyggast. Men helvitt är snyggt på sommaren. Får nog bli en av de här :-)

Kramar