lördag 28 januari 2012

Food story

Hallojs! Gissa vem som har varit på julbord? Möhöhöhöhö! Men NU är det slut för den här gången - alla julborden avklarade. Ikväll (igår alltså) var det med gubbarna och grabbarna + en annan tjej på den andra arbetsplatsen. Här är det blue collars, jeans och öl som gäller, så döm om min förvåning när jag fick besked om att vi skulle till Food Story; en av de mest "riktiga" restaurangerna i stan, med kortväga mat, hög kvalitet och ekologiska lösningar. Jag hade nog gissat på Friday's eller Egon typ. Igen, man ska inte ha förutfattade meningar om folk!

Första gången jag umgås med dem som helgrupp utanför jobbet, och vilka söta personer de är! Massa spännande livsöden och diskussioner som har kommit upp. Diggar verkligen att jobba med så olika människor i så olika miljöer.

Maten på Food Story var för övrigt något av det bättre jag ätit! Utsökta kombinationer, fantastiska råvaror och vackra uppläggningar. Jag dricker inte öl, men ölpaketet var verkligen spännande, med massa sorter som jag aldrig ens kunnat drömma om kallades öl överhuvud taget. Och popcorn! Vi fick ingefära- och korianderkryddade popcorn som lite försnacks! Dessutom mysig och lugn miljö mitt på løkka, och gottgottigottgottigt rosa bubbel i glaset.









2 kommentarer:

Hilde sa...

Vad roligt att det var så gott. Min kusin är inköpschef på Foodstory i. Jag kanske skulle tacka ja till inbjudan nästa gång vi är hemma.
Ha en fin lördag!
Kram

Gamla mamman sa...

Å ja, det måste ni göra - fantastisk mat!
Kram