måndag 16 januari 2012

Lidelse i skidspåret

Hej! Igår var en urkass skiddag - främst pga att jag tycker det är ganska urtråkigt att åka längdåkning i jämförelse med slalom och telemark, och för att jag inte direkt lyfte upp mig själv. Efter få kilometer lämnade jag de andra och bestämde mig för att fotografera galskapen med självutlösare istället. Trots att jag ansträngde mig för att se lite oberörd och glad ut blev det så här illa! Sugna ni blir på att åka skidor va?! ;-) Men jag måste säga att jag är ganska nöjd med fotona - och dagens prestation var helt klart hur långt från kameran jag hann åka på 10 sekunder!





5 kommentarer:

Lingonberrie sa...

Så härliga vinterbilder! Nu blev jag sugen på
Skidor och det händer inte ofta. :-)
Tigerkramar

Odd me sa...

Åhh vad härligt!!! Snart är det min tur att vältra mig i snön också :)) Kram

Hilde sa...

Jag gillar varken skidor eller snö, men det är fint att titta på. Dina bilder är verkligen jättefina. Jag åker till fjället och sitter i snön och myser:)

VivanDivanGoesFashion sa...

Ha ha, kan tänka mig dig backandes snabbt som sjutton för att komma bort från kameran innan den knäppte :)

Härligt att ni har så mycket snö. Här kan man räkna flingorna som komme lite då och då. Suck, jag vill också ha snö...

Kram
/Vivvi

Gamla mamman sa...

Lingon - det händer tyvärr inte så ofta här heller :-)

Odd me - Det blir bra! Vart ska du förresten?

Hilde - Tror jag ska värdera det där emd att sitta i snön och mysa istället :-)

Vivvi - ha ha, ja, då var det full fart på tigern. I Oslo är det ganska snöfritt igen, men ligger en del högre upp på fjällsidorna som tur är.

Kramar!