torsdag 26 januari 2012

Lite mer Odd Molly Pre-spring & Classics 2012

Hej där ute! Vet inte om någon intresseklubb antecknar; men jag har provat lite fler pre-spring och classics mollysar.

The pure blouse är väldigt vacker i tyget med fina broderier och spetsar, men den här var inget för mig. Den är ganska rak i modellen och knytet hamnade snett. Dessutom svår i storlek. 0:an blev för smal upptill och i ärmar och 1:an blev för lång i midjan. På första bilden har jag en 1:a och på de två andra bilderna en 0:a. Den här passar till en rakare kropp men lite större byst - ursöt till sommaren!




Så en klassiker - som jag provade mest för att jag aldrig testat nån innan - Grandmas coat i vackra färgen Porcelain. Ni MÅSTE bara spana in Porcelain, den är klart vårens vackraste färg i alla sin enkelhet :-) Grandman är inte heller till mig, den blir för lång och oformlig upptill och i midjan, och för smal runt höfterna. Ser verkligen ut som en riktig bestemor i den ju! Igen, snyggt till er som är lite längre, har större byst och smalare höfter. Provar en 0:a.



Så hade de Rosé dress. Vet inte om jag skulle kalla den dress, den är ett långt linne i mina ögon; både för smal och kort som klänning kan jag tycka. Än en gång var det här alldeles fel till mig, den veckar sig i midjan, är aningen smal runt höfterna och för urringad under armarna! Har aldrig kunnat ha såna där små puffärmar som är sydda i ett stycke, så det borde jag ju förstått. Man ser t o m på produktbilderna att den sitter lite fel på modellerna. Nej, det här var ingen hit. Ser mest ut som en billig, lite felsydd top från Indiska eller KappAhl tyvärr. Men igen - den kan nog vara söt på rätt kropp! Jag provar en 0:a.




Sist ut är ex A tunic i silky turquoise, dagens bästa till mig men inte helt 100 %. Påminner om Bakers cross mönstret och tyget men lite rakar i modellen. Söt men inte så speciell kanske. Får lite KappAhl-känsla igen... Dock passar den bra till min kroppsform, men den är liten (som Bakers cross). Jag provar en 1:a som sitter som den ska.




10 kommentarer:

Nadia sa...

Vilken konstig passform det är ibland alltså - särskilt på en snygg figur som din
Tycker om den ljusblå färgen på ex A
Kram!

K. sa...

Jag tycker bäst om Grandmas tror jag, men eftersom två redan bor här är reglerna kring det strikta. Titta åt ett annat håll. Vet inte om jag kan övertala mig själv att lyckas precis. Kram

Life´s Silverlining and I sa...

vet du så konstigt jag provade några nya klassiker som inte satt bra på mig heller? har de ändrat formen på kläderna för att passa längre och smalare tänker jag nu? Jag blev jättebesviken.
Kram!!

Anne sa...

tack snälla - så mycket bättre att se plaggen på riktiga människor! Jag ska nog ta en tur till OM-butiken i morgon :)
Kram

VivanDivanGoesFashion sa...

Tack för fin provning. Den översta blusen tycker jag är supersnygg och skulle nog lätt kunna tänka mig den. Mmm :)

Kram
/Vivvi

Unknown sa...

Är inte sugen på nåt av dom plaggen faktist! Och himla bra att få se dom på en människa och inte bara produktbild! Kram

Hilde sa...

Tack för provningen. Nu vet jag vilka plagg jag inte ska satsa på i alla fall.
KRam

Josanne sa...

Tack för provning! Mycket uppskattat att få se plaggen på en riktig människa. Nu blir jag ännu mer sugen på att få se plaggen irl... får hålla mig till måndag så kul att få se lite här hos dig till dess. Kram!

The Queen of fucking Everything sa...

Nej stor byst blir sådär i Grandma? Man ser ut som.... lite som Big Momma eller nåt? Inte bra, inte bra alls.

Sara Mia sa...

Tack för din provning! När det gäller Grandmas tycker jag du är lite väl hård mot dig själv. På bilderna ser den i alla fall ut att sitta fint. Själv undvek jag den i flera år och ansåg mig för kort (160 cm) för den. Men när jag väl fick tag på, och provade en röd 0:a så var jag fast. Jag gillar den skarpt. Får nu blunda hårt för den färgen du visar är ju helt gudomlig. Kram!