lördag 28 januari 2012

Odd Molly Pre-spring & Classics 2012

Då tror jag Pre-spring och Classics är färdigprovade för min del - här är lilla uppsummeringen! Jag är 157 cm lång, normal 34 upptill, fast aningen kort i livet, och normal 36 nertill. BH-storlek 75A.

På plus-listan hamnar:
Timeout wrap - underbart fall och vackra mönster. Anpassningsbar i storlek och form. Fin till mycket! Jag har en nolla.

Poetry dress - tunnt, fint bomullstyg med vackra bårder och detaljer. Snygg passform. Jag har en nolla.




På mitt-emellan-listan hamnar:
Timeout tunic - samma fina tyg som wrapen, men inte till min kropp. Ganska urringad och rak (det var så illa att jag inte kunde ta någon bild på en 1:a)

The pure blouse - söt, söt, söt i tunnaste bomullen med spetskanter och vackra broderier. Liten upptill och rak i modellen. Provar en 1:a, 0:an blev för liten upptill.

The pure sleeveless tunic - söt, söt, söt som sin blus-syster, men igen rak i modellen. Och 1:an som jag provar är alldeles för lång.

Grandmas coat - en riktig klassiker men nja till korta mig tycker jag. Jag provar en nolla.

Ex A tunic - fin i modell och passform, lite liten i storlek. Men känns inte så speciell. Provar en etta.











På minus-listan hamnar:
Rosé dress - tragisk passform till mig, alldeles för lång och smal och urringad. En 0:a som provas.

Le fleece dress - liten i storlek, söt upptill men dålig passform till mig. Veckar sig runt höfterna - och där behövs det inte mer vidd... Här är det en 1:a på tigern.




6 kommentarer:

Unknown sa...

Timeout wrap skulle allt sitta fint:) Kram!

Lindi Loo sa...

Tack rara för provning! Poetry dress ligger på min vill ha lista :)
Kramis

Karen sa...

Thank you for the tests. Your descriptions are most helpful. The timeout wrap is perfection on you!
Kram,
Karen XOXO

K. sa...

Kul med en provning! Tycker att du passar underbart i Poetry så klart. Kram

Unknown sa...

Härliga provningar, så kul att se. Du är jättefin i den turkosa tunikan fast den inte hamnade på din hitlista. =)

Jag har blivit riktigt kär i färgen porcelain och det mesta jag önskar mig från kollektionen är i just den färgen.

Kraaaaaaam på dig du söta!

Gamla mamman sa...

Tack alla för kommentarerna :-) Visst finns det en hel del finingar i vår... Tur att inte allt känns lika bra!

Kramar finingar!