onsdag 11 januari 2012

Sommarsånger och blommor mitt i vintern

God morgon! Här är det kaotiskt vill jag lova - vi har haft en explosion på jobbet! Tack och lov är ingen skadad, men man blir ju skärrad.

Årets första sångövning igår - med En vänlig grönska!! Känns ju verkligen helt fel när man pulsar dit och hem genom snön. Men kul att träffa alla igen, och jag blir så glad över att få sjunga lite :-) Kan inte påstå att vi lät som en änglakör, lustigt så fort rösten blir ringrostig, men det tar sig säkert. Tror det blir en bra kör-vår!

Sen var det det där med kläder efter årstid. Livealoten är visserligen röd, och kanske lite julig, men för mig har det blivit en sommarhalvårstop. Men kan man sjunga sommarsånger mitt i vintern, så kan man väl använda sommartoppar med blommor på ryggen! Angora hoodly knit i Royal (eller vad den nu kan tänkas heta) blev fin och färgglad till, och tror ni inte jag hittade en halsduk i samma nyanser! :-)







5 kommentarer:

K. sa...

Vad härligt klädd du är idag! Det ser både vårigt och varmt ut. Och en explosion? Det låter verkligen skärrande. Ta hand om dig. Kram

Odd me sa...

Jättefin kombo! Låter häftigt att sjunga i en kör. Jag har verkligen ingen sångröst alls men det kanske funkar ändå i en kör :) Vad hemskt med en explosion! Hoppas det inte var en bomb :-O Kram

Unknown sa...

Skitsnygg i vanlig ordning! Låter dramatiskt med explosioner på jobbet....Kram!

Hilde sa...

Vilken underbar kombo. Angoran är så snygg, och jag letar fortfarande efter en i powder.
Kram

Gamla mamman sa...

Katinka - En färgklick, och lite äkta pre-spring kanske?

Odd me - Jag har inte heller nån bra sångröst, därför jag är med i kör! Du borde testa om du tycker om att sjunga. Ingen bomb :-)

Linda - Tack! Det kunde varit väldigt dramatiskt, men allt gick bra som tur är.

Hilde - Hoppas du hittar en! Den är så användbar!

Kram