lördag 14 januari 2012

Tekniska tigern

God morgon! Jag är uppe först! Vad är sannolikheten för det?! Ser ut att bli en fin dag.

På väg upp igår var jag absolut tvungen att ringa till sambon och fråga hur man öppnar motorhuven... (Jag letade faktiskt i fem minuter!) Efter en liten stund kom följande sms från min käre sambo: Hei min käre! Vil bare informere deg om at pantern trenger bensin for å kjöre. Bensinlokket er på höyre side å må trykkes inn for å åpnes. Deretter må man skru av lokket (mot höyre) för man kan fylle. Bensin finnes på bensinstasjoner. Det er 3 pedaler på en bil. Den til venstre er clutchen og brukes i forbindelse med giring (det er totalt 6 gir på bilen), den i midten er bremsen (viktig) og den til höyre er gass. Midt foran deg er det vi kaller ratt og brukes til å styre bilen. Ikke bli skremt om det plutselig kommer en höy lyd, da har du kommit borti det som på fagspråk heter signalhornet og som er lokalisert midt på rattet. Lykke til, jeg har troa!

Moahahahaha! T o m jag var tvungen att skratta högt, fantastico! Specielllt med tanke på att sambon vanligtvis använder max 20 tecken i sina sms. Ha en bra dag däe ute!




- Posted using BlogPress from my iPad

7 kommentarer:

VivanDivanGoesFashion sa...

Ha ha, kul man du har :)


Kram
/Vivvi

dumpapp sa...

Sambon har just nu förlängt mitt liv avsevärt, jag skrattar än!

Kramar till er båda

Odd me sa...

Hahaha..Kul :)) Ha det så mysigt i härliga Beitostølen! Kramar!

Hilde sa...

Haha vilken rolig prick:) Jag skrattar än
kram

K. sa...

Haha.. härligt! Förstår att du skrattade! Kram

Unknown sa...

Hahahaha! En riktig humorist din sambo;) Kram!

Anne sa...

Å tack för dagens första skratt :)) Hälsa sambon!
Kram