onsdag 28 mars 2012

Bland mörka kostymer och ljusblå skjortor

Hej ladies (och A, som sniker sig inom ibland ;-)! Jag är på konferens. Massa folk jag inte känner och massa folk som ser EXAKT LIKADANA UT! Här är det uteslutande mörk kostym och ljusblå skjorta som gäller. T o m damerna ser ju ut som små herrar i sina byxdressar! Tänk om jag hade mött en färgglad skara av glada, lite småtokiga och söta tanter istället, som i Stockholm förra veckan. Det hade varit något det!

Hade jag tänkt mig för skulle jag tagit på mig Mexico-Flirtinin eller Taradiddle i rött, men så långt tänkte jag inte. Och inte hade jag trott att det skulle vara såååå enformigt heller. Nåja, jag kan garantera att jag sticker ut ganska ordentligt också i min nedtonade by Ti Mo-outfit! Underklänning, klänning och långa pärlkoftan. I halsen nya Stylesnob-halsbandet.

Har varit en lång och intensiv dag. En del väldigt bra, annat ganska bra och nu det sista; väldigt dåligt... Vi har lekt "Cluedo" eller liknande. Där en av oss blev "kidnappad" och vi andra skulle komma på vad som hänt genom att intervjua skådespelare och leta igenom diverse rum för ledtrådar. Låter ju jätteroligt, men usch så drygt det var, och en alldeles för stor grupp för att få någon ordning på det. Behållningen var när jag och en annan kollega trodde vi hade kommit på var vår kidnappade vän var, ryckte upp dörren till ett av hotellrumen och där möttes av en okänd, och mycket förvånad, man som pratade i telefon. Ha ha ha - ett gott skratt fick vi oss i alla fall :-)

Snart är det middag, hoppas det blir trevligt! God kväll i stugorna!







6 kommentarer:

Hilde sa...

Visst är det skittråkigt när alla är lika. Det är vad som är bra med Molly, även om man har samma plagg är det sällan det är samma kombo.
Snyggt!
Kram

Unknown sa...

Finfin dagens! Och jag som hatar att leka skulle lida helvetets alla kval över den där Cluedo-grejen! Kram

VivanDivanGoesFashion sa...

Hi hi, såna där tillställningar känns igen. Fy så trist. Och just de där ljusblå skjortorna...gaaah vad trött jag är på dem. T skulle aldrig få köpa en :)

Men du är en liten pärla bland tråkisarna i din pärlkofta och fina klänning. Supervårigt och fint.

Kul scenario med telefonprataren :)

Kram
/Vivvi

Anne sa...

Ja inte är du värst kostymig men däremot snygg! Jag avskyr verkligen såna där lekar och skulle nog ha låtsats att jag tappat bort mig och satt mig i baren :)
Kramar

Titti08 sa...

Härligt att i alla fall någon klädde sig lite "annars".....dessa lekar har jag genomlidit lite nu o då.....vill inte göra det något mera!!
Kram Titti

Fiona sa...

Verkar vara en helknasig konferens med kostymfolk som leker! Hoppas att det ger nåt! Du måste ha glänst i din fina outfit!

Kram