tisdag 10 april 2012

En nygammal liebling

Min kära mor har många goda egenskaper och sidor; snäll, söt, omtänksam, hjälpsam och humoristisk för att nämna några. Men en av de allra bästa egenskaperna är att hon har osedvanligt god smak och har lyckats skapa sin dotter i exakt samma form som sig själv :-) Det resulterar i att mollysar kan swappas och får flytta över landgränser med jämna mellanrum. Perfekt när man vill ha lite variation i garderoben. Den här gången kom jag hem med - bland annat - ännu en liebling blouse medan remixen i samma färg fick emigrera till Svärje. Och här gäller förstås inte "bytt är bytt kommer aldrig igen", men "bytt är bytt i en liten stund och kommer kanske igen". Men just nu är jag väldigt nöjd med lieblingen och fick t o m komplimanger för den under middagen.








5 kommentarer:

Fiona sa...

Härligt med en sån morsa! Perfekt att kunna swappa på det viset. Jättefin är du i den blusen!
Kram

Anne sa...

Perfekt att kunna byta så :) Jag och min mamma var också lika stora....eller små.... men hade helt olika klädsmak :)
Kramar

Hilde sa...

Vad roligt att kunda byta med sin morsa. Jag och min mamma är olika storlekar och har olika klädsmak.
Kram

K. sa...

Vad härligt att kunna byta kläder med sin mamma! Min mamma har tre Mollyplagg tror jag och hon har fått alla tre av mig. En Pointell Me blus i svart, en Light Cotton Embroidered och en blå Fonda. Vet inte riktigt om hon använder dem dock. Kram

Gamla mamman sa...

Det är verkligen kul att man har en kopia av sig själv som man kan byta kläder med :-) Låter ju som att din mamma är på gång Katinka!

Kramar