fredag 25 maj 2012

Jag går inte runt naken

Vissa mornar känner jag mest för att ta på mig en svart sopsäck och vissa gånger orkar jag inte tänka på vad jag ska välja. Men jag går varken runt naken eller i sopsäck. Trots omständigheterna och ett trasigt inre kan man ju vara fin utvändigt.

Perioden började kallt, och det blev t o m ullklänning en av dagarna. Lovely knit är annars ett säkert kort, och Once in a lifetime coat fick lufta sig många gånger.


Så blev det lite varmare, och jag slapp för mycket lager på lager. Men BS schalen och skinnjackan fick följa med vidare. Den snygga jeanstunikan / klänningen är ett Freeportfynd, resten är nytt för i vår.


Så blev det vår på riktigt, med ljusa chinos, blommig bomullstop, klänning och bara ben.


Som fick lämna plats för sommar! Blå traderafyndet är redan använd tre gånger och rutiga freeportfyndet är en gammal klassiker som jag inte tröttnar på i första taget.


Nu sätter jag mig snart i en 40 grader varm bil och susar söderut. Hoppas alla får en glad pingst!

13 kommentarer:

Anne sa...

Vilken härlig kavalkad :) Jag har inte riktigt kommit till sommar än.
Kramar

Titti08 sa...

Trevlig helg önskar Titti

Unknown sa...

Och fin har du varit! Det är alltså pingst i helgen? Det har råkat gå mig helt förbi.....Kram!

Hilde sa...

Fina tigern! Ta hand om dig.
kram

VivanDivanGoesFashion sa...

Vilken härlig bildkavalkad och underbara outfits. Pingst hade jag helt glömt att det var. Hmmm, man är inte med i matchen när det inte blir nån ledig vardag :)

Och förresten tror jag du skulle vara ursnygg i en svart sopsäck också :) Allt klär en skönhet ju

Kram
/Vivvi

Gamla mamman sa...

Stod inte ut i långbyxor och koftor längre - nu är det klänning som gäller :-)
Kramar

Gamla mamman sa...

Tack söta!

Gamla mamman sa...

Tack! Jodå, pingst it is. Vi är ju lediga på måndag så det är fortfarande riktig högtid i Norge, men förstår att man inte tänker på det här längre.
Kramar

Gamla mamman sa...

Och du med! Körde förbi Skee tidigare och tänkte på dig!
Kram

Gamla mamman sa...

Väldigt skönt att ha den där lediga måndagen, men sen dröjer det till nästa röda dag...

Vad gullig du är :-)

Kramar

Mollymera sa...

Ha en fin pingst "hemma" hos de dina.
Jag har vaknat i Varberg och här är det molnigt. Så jag tror det blir en tur till stan. Väldigt längesen jag var i stan, så det blir kul.
Kramar

Fiona sa...

Vad roligt att se din "klädresa" genom årstiderna!
Trevlig pingst!
Kramar

Karen sa...

So many wonderful outfits is one post! You are very good at finding different combinations and have given lots of new ideas.
Kram,
Karen XOXO