lördag 12 maj 2012

Vakuum

Ungefär så känns det. Som att gå runt i ett vakuum, i en tät glaskupa. Jag ser det jag brukar se, jag hör det jag brukar höra, jag gör det jag brukar göra, men som i ett tomrum, och lite avskärmad från verkligheten. Färgerna är dovare och dystrare, ljuden lägre och sorgsnare, handlingar mestadels utan mening. Som att inte kunna andas ordentligt, som att vänta på att någon ska krossa glaskupan jag befinner mig i. Låta ljus, ljud och frisk luft komma in, låta mig skratta från hjärtat och se det vackra i våren.

I stunder, sekunder och t o m minuter lyfter någon eller något på kupan. Idag har jag varit på fotovandring och på by Ti Mo butiken. Vid åsynen av ett vackert körsbärsträd eller skir klänning, när smaken av en frisk smoothie når mina läppar, i sällskap av Soffipropp och Piffs medryckande skratt får jag andas. Det är en skön känsla.



16 kommentarer:

Anonym sa...

Så sorgset, men vilken underbar känsla i dina ord.. Du berör och rör.. :)Sköt om dig så mycket du kan.
Kram Fia

Unknown sa...

Kram<3

Sofie sa...

Vad fint du beskriver det hela! Känner igen mycket i dina ord! Separation pågår här ...:(
Kram!

Anonym sa...

Många kramar till finaste du!
elisabeth

VivanDivanGoesFashion sa...

Många kramar till dig vännen! Vad fint du sätter ord på hur du känner. Blir oerhörd berörd. Tänker på dig


/Vivvi

Me and my life sa...

Stor kram!

Titti08 sa...

Kramar från mig också.....Titti

Mollymera sa...

När jag gick på gatorna i Gbg, så pluppade du upp i huvudet och jag tänkte på DIG. Skickar en stödjande KRAM!!

Hilde sa...

Vad jag lider med dig fina Tigern. Många kramar från mig.

mamma sa...

Käraste vännen, om jag ändå hade kunnat ta din plats, skulle jag gjort det så du hade kunnat bli glad igen.

Många kramar

Septemberflikka sa...

Vilka ledsamma ord men ändå vackra. Vakumet släpper när du är redo för det. Varm kram

Anne sa...

Jag tänker mycket på dig. Så vacker du beskriver det som pågår och så är det nog....vacuum.
Många kramar

Tindy sa...

Bebysteg.....ta allt med små små bebysteg...kram!

Life´s Silverlining and I sa...

Jag instämmer med too di boo, ta det lungt och varsamt vännen livet kommer tillbaka! Kramar fina du!

Fengxumamma sa...

Åh fina P, massor med kramar till dig<3

Lingonberrie sa...

Söta du här kommer många kramar. Du är nog i chockfasen.. eller vad man nu ska säga. Jag önskar jag kunde komma förbi och kramar dig hårt hårt.
många hälsningar
kram