lördag 16 juni 2012

Canna cardigan

Kom hem utan fler olyckor igår, fast så skedde det ju förstås ännu en olycka i TV-soffan... Eller i Kiev snarare. Otur kallar jag det, det var inte en rättvis förlust!

Igår var det styrelsemöte, och de mörka kostymerna plockades fram från gubbarnas garderober (fast för att vara helt ärlig var alla lite mer uppsluppna, och någon hade vågat sig på en rutig skjorta!). För att inte sticka fullkomligt ut som en inte-så-strikt-och-seriös-anställd måste jag välja kläder med stor noggrannhet. Valet föll på nya Canna (ni kommer väl ihåg uttrycket; "gör idag det du inte har råd med imorgon") som kom flygandes från Deepfling förra veckan. Under den linne från Rosamunde. Byxor från HM (säkert 10 år gamla) och ett par skor från Unisa. Ganska proper va?!







8 kommentarer:

Solid sa...

Hej!
Du är som alltid fin.
Vad jag tycker om ditt uttryck, jag har anammat det till fulländning, lika bra och användbart som tantlogik.
Kramar från Eva

K. sa...

Åhh, men det ser ju så snyggt och propert ut på en och samma gång! Kram

Fiona sa...

Snygg combo! Vad trist det måste vara för herrarna. Att alltid behöva dra på sig kostym. Kul att någon vågade på sig något mönstrat till!
Kram

/T sa...

Nydelig er du! Stor klem :)

Gamla mamman sa...

Ha ha, fint det blir använt :-)
Kram

Gamla mamman sa...

Bra, proper är ordet jag behöver här :-)
Kram

Gamla mamman sa...

Eller hur! Fy så trist med ljusblå skjorta och mörkgrå kostym hela tiden. Våga-vara-rutig är min melodi :-)
Kram

Gamla mamman sa...

Tack fina T, och stor klem tilbake!