onsdag 20 juni 2012

Dammsugare, skor och en klarinett

Idag har varit en bra dag! Började med kundkvällsmail från Bianco - 2 för 1 är ju alltid roligt - och rullade på med upplyftande utelunch med L i solen. Sen var det "intervju" (eller snarare provsjungning) med ny, potentiell körledare och en massa fniss i den för dagen inkallade pyttelilla kören. När C sa att hon skulle kolla på skor efteråt var det ju ett ypperligt tillfälle att få utnyttjat det där erbjudandet :-) Så kom det en liten inbjudan till middag hos Bull & Bagarn, som jag tackade ja till (det är fortfarande inte speciellt häftigt att laga mat och äta i all ensamhet), så jag kastade mig på cykeln och under turen uppför backarna hann jag prata med världens bästa lillebror och höra att allt stod bra till med lilla familjen och hjärtegrynet.

Med i cykelkorgen hade jag ett paket dammsugare från IKEA - de var mot all förväntan riktigt smarriga - och efter en kalasgod viltgryta tog vi en "mellan-fika" med dammsugarna innan rabarberpajen kom fram. Ha ha, varför snåla? ;-)

När maten var uppäten letade Bull upp sin gamla klarinett. Har aldrig provat att spela på klarinett innan, men har tänkt lite på att börja med något blåsinstrument, så det var ju väldigt spännande. Bull förklarade hur man gör, och tigern blåste och blåste. Ut kom: absolut ingenting! Så ingenting, ingenting och ingenting. Efter en lliten justering i nacken (!) fick jag plötsligt ton. Så vackert det är med klarinett! Inte när jag försöker spela alltså, men när Bull tar ton. Lite sugen är jag allt!

Tänk att dammsugare, skor och en klarinett kan göra sån skillnad! Addera ett gäng söta sms, några telefonsamtal från nära och kära och goda samtal med Bull & Bagarn. Mer ska inte till för att tigern ska le igen. Tack alla ni som förgyllde dagen!

Inga kommentarer: