onsdag 27 juni 2012

Gårdagens - i strålande sol och hällregn

Igår kom det en riktig sommarskur. Svarta åskmoln seglade förbi och stoppade upp framför mitt kontorsfönster. Just när jag var på väg ut brakade det loss, så jag vände i dörren. Hade suttit ute och solat på lunchen, så det var verkligen ett ordentligt väderomslag. Aningen dumt att cykla med bara ben och utan regnjacka då... Försvann dock ganska snabbt och jag kom iväg. Plötsligt var det lika varmt igen, men solen kom inte tillbaka förrän idag.

Under såna dagar är det perfekt med ett par korta byxor, bara fötter, en tunn bomullstopp och en kofta. Igår blev det Fairie queen blouse och Lovely knit tillsammans med urgamla byxor från HM, som sitter bättre än de någonsin gjort tror jag :-)






7 kommentarer:

Odd me sa...

Ja det kan man kalla väderomslag! Här skiner solen fast det ska regna enligt GP, men det gör inget :) Jättefin dagens :) Kramar

Hilde sa...

Det låter som vi hade samma väder i går. I dag har det varit hur fint och varmt som helst, så det gäller att njuta medan man kan. Ingen vet hur det blir i morgon.
Kram fina

Unknown sa...

Samma väder här! Fina färger på dig i dag! Kram

Fröken Abbe sa...

Vilket mysigt ställe du skrev om sist!
Ja, just nu undrar jag om det alls blir några sandaler i år...
Kram

Solid sa...

Hej!
Ungefär samma väder som hos oss. Tänk att du hittar skor som perfekt passar till blusen.
Kram från Eva

mamma sa...

Fin som vanligt!

Kraaam

Gamla mamman sa...

Tack gulliga ni för kommentarerna - och nog ska du få använt sandalerna Abbe, jag är helt säker :-)

Kram