tisdag 5 juni 2012

Och så en dagens

Det känns inte som vanligt. Jag är inte den glada tigern jag brukar vara. Jag har inte den energin och det engagemanget jag hade innan. Jag tycker det är jobbigt att vakna på morgonen. Jag är lite tankspridd. Jag är trött. Jag gråter ibland. Jag känner mig ensam på kvällar och helger. Jag är lite handlingsförlamad. Men tycker ni inte det verkar som att jag har börjat blogga igen!? Jag orkar ta initiativ till en dagens då och då. Jag svarar på några kommentarer. Jag redigerar lite foton. Det måste väl ändå betyda att det går åt rätt håll, uppåt :-)

Dagens - som inte alls sitter på idag, men för några dagar sedan - är Odd Molly Frill dress i golden porcelain, med Ti Mo underklänning under. Den blå är redan en storfavorit, så när den gyllene dök upp till oväntat bra pris var det bara att utnyttja att jag ännu inte har ett stort lån att betjäna ensam, och slå till. Ett nytt ordspråk har börjat ta form: Gör idag det du inte har råd med imorgon!







10 kommentarer:

Hilde sa...

Du är helt klart på rätt väg - uppåt. Det kommer att ta sin lilla tid, men det kommer och jag är säker på att du kommer att fixa detta.
Kram på dig fina!

mamma sa...

Ett jättebra ordspråk, humorn finns kvar, ett bra tecken på att det går åt rätt håll. Det här fixar du, det vet jag, för det inte du klarar, det klarar ingen annan heller.

Kraaaaaaaaaaam

VivanDivanGoesFashion sa...

Visst är du på rätt väg. Det kommer vara jobbigt länge än säkert men de små ljusglimtarna kommer bli fler och fler, jag lovar. Till slut är du tillbaka som gamla goa glada Tigern igen och det måste ju få ta den tid det tar. Det här fixar du vännen....

Och fin är du som vanligt i frillen också....-)

Kram
/Vivvi

Unknown sa...

Himla bra ordspråk! Skönt att det på nåt sätt går åt rätt håll:) Kram!

Lingonberrie sa...

Blogger snodde min kommentar. :-(

tusen tigerkramar!

Fiona sa...

Nog verkar det som det har vänt och går mot ljusare tider för dig, i dubbel bemärkelse. Och snart byter du ut din stickade "Frill" till din Tadaa och lapar sommar!
Ordspråket är klockrent, det ska jag låna ibland.
Kramar

julia sa...

Hej Tigern! är ute och letar efter Elouise Cobell Cardigan och såg att du har en. undrar om du inte ville behålla den så vill jag gärna köpa den...vet att du brukar ha Odd Mollys plagg i stl 0 och 1, och jag är ute efter stl 1. ber om ursäkt för en kanske fräck fråga och särskild i de svåra tiderna för dig...det blir dock bättre snart, det vet vi alla som har varit med om ngt liknande.kram/Julia

julia sa...

glömde skriva mitt mejl: julijarazd@hotmail.com

Odd me sa...

Det är inte konstigt att du fortfarande är ledsen.. Det var inte längesedan ni separerade. Men jag tycker du är stark och jag tänkte faktiskt på det häromdagen att; vad kul att du börjar komma igång med bloggandet igen :) Stor kram fina tiger :)

Gamla mamman sa...

Tack alla söta ni för kommentarerna - och jag är lite stolt över nytt ordspråk - bara att låna på ;-)

Stora kramen!