söndag 10 juni 2012

Odd Molly Moss dress - en fin klänning

Jag har en förkärlek för fina klänningar, garderoben fullkommligt svämmar över av såna. Jag ser dem i butiken / på nätet / på någon vacker tjej, blir förälskad, letar upp bästa priset och slår till. Under tron att den kommer att bli hemskt användbar under ljumma sommarkvällar och roliga fester där man ska pynta sig lite extra. För såna är det ju hemskt många av på ett år...

Men nu är det nog med de dumheterna; nu ska fina klänningarna få komma fram! Det är verkligen ingen idé att de hänger undangömda i en mörk garderob. De flesta går att både klä ner och upp med koftor, smycken och skor och värma med en jacka, tights eller scarf. Så i fredags - när sommarvärmen tillfälligt var tillbaka - fick Odd Molly Moss dress hänga med på jobbet. Tillsammans med Lovely knit pointelle och Appeteazer skirt (vågade inte utmana ödet med att ha den utan underkjol...)








24 kommentarer:

Helen sa...

Den är underbart! Ljuv och tuff på samma gång.
Jag hade en rosa och efter att ha haft den på en fest som var förfärlig på alla vis sålde jag den för en spottstyver. Den var för mycket kassa vibbar då.
Nu när det är över, så ångrar jag mig och får nog leta upp en ny =)

Anne sa...

Hoppsan - Blogger åt upp min kommentar?
Den där klänningnen är så förbaskat snygg! Nena hade den på fredag kväll och jag tror att jag stirrade ut henne en smula :)
Kramar

Unknown sa...

Den är jättefin! Tror jag snart kommer i min moss igen:-D
kram!

Nena sa...

Haha, jag jag hade min i fredags och då hade jag inte haft på den sedan förra våren! Synd och skam är vad det är, för den är verkligen jättefin! Bra att du tog din till jobbet! Ska jag försöka göra med min också!
Kram

Fröken Abbe sa...

Den är så hemskt söt på dig!
Kram kram

♥ Bina ♥ sa...

Kanonfint! Klart du skall använda dina godbitar!

KRAM

Hilde sa...

Vad fin du är! Klart du måste använda dina snyggingar.
Kram

Unknown sa...

Så fint! Har den blåa Mossen, nog dags att damma av den:) Kram

Lingonberrie sa...

Så fin du är i den goa..
kram

Anonym sa...

Så fin du är! Håper du hadde en god helg. A

mamma sa...

En fin klänning på en fining.

Kram kram

Gamla mamman sa...

Å nej, så förargligt! Du får leta efter en ny!
Kramar

Gamla mamman sa...

Din med? Blogger bara glufsar i sig! Såg Nena på korten - kule att vi var lika :-)
Kram

Gamla mamman sa...

Du var så fin i din blåa! Hoppas den kommer fram snart :-)
Kram

Gamla mamman sa...

Såg dig på bilderna!! Vad roligt att se dig, och komiskt att vi hade samma klänning. Den är verkligen för fin för att hänga i en garderob, så jag röstar för att det är en jobbklänning!
Kram

Gamla mamman sa...

Tack vännen <3
Kram

Gamla mamman sa...

Ja, det ska man ju faktiskt! Nu är det skärpning här.
Kram

Gamla mamman sa...

Jo, så är det - och så får det bli framöver!
Kramar

Gamla mamman sa...

Det tycker jag du ska!
Kram

Gamla mamman sa...

Tack söta! Såg Nena på dina bilder, roligt att fler tog fram den igen :-)
Kram

Gamla mamman sa...

Tack tack! Helgen gick som förväntat, jobbigt på många sätt, men också en liten vändpunkt

Kram

Gamla mamman sa...

Tack mamsen - bra du kan kolla lite här inne när vi inte ses så ofta, men gissa om jag kommer ha väskan full till helgen...
Kramar

Fiona sa...

Så fin mossen är i den färgen!
Kram

Gamla mamman sa...

Min favoritfärg :-)
Kram